ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بخش زیادی از بازارICT دست خارجی هاست

| دوشنبه, ۳ اسفند ۱۳۸۸، ۰۵:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، "مهدی اخوان" افزود: یکی از راهکارهای تعریف شده که معتقدیم می تواند شروع خوبی برای این موضوع باشد استفاده از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در این زمینه است.

وی با تشریح دلایل خروج دانشجویان و نیروهای کیفی از کشور برای ادامه تحصیل، گفت: یکی از شیوه هایی که امروزه در دنیا اجرا می شود این است که از دانشجویان بطور همزمان بعنوان نیروی کار در بازار صنعت هم بهره می برند که این موضوع هم به نفع دانشجو و هم به نفع بخش خصوصی فعال در آن کشورها است.

معاون آموزش، پژوهش و امور بین الملل تصریح کرد: معتقدیم با در نظر گرفتن توانایی های موجود در کشور، می توانیم چنین فرصتی را در داخل کشور نیز ایجاد کنیم که این موضوع نیازمند همت و تلاش همه بخش و نهادها است.

اخوان افزود: در همین جهت و بمنظور حمایت از توان داخلی و ایجاد یک تعامل مناسب برای ارتباط صنعت و دانشگاه، طرحی در مجموعه وزارت ارتباطات مطرح شده که بتواند آغازی برای این کار باشد.

وی در خصوص جزئیات این طرح گفت: براساس طرح مذکور، شرکت هایی که برای اجرای پروژه های مختلف با مرکز تحقیقات قرارداد می بندند متعهد می شوند که به ازای یک سقف معین از مبلغ قرارداد، یک دانشجوی تحصیلات تکمیلی در این حوزه را تحت پوشش قرار دهند.

اخوان گفت: براین اساس، دانشجویانی که رساله آن ها در راستای موضوع قرارداد شرکت با مرکز تحقیقات تعریف شده باشد، در آن شرکت مشغول بکار شده و ماهیانه مبلغ مشخصی را نیز بعنوان حقوق دریافت خواهند کرد.

سرپرست مرکز تحقیقات مخابرات ایران با بیان اینکه بودجه مناسب برای اجرای این طرح این در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: براساس پیش بینی های صورت گرفته، میزان پرداختی به دانشجویان شاغل در این شرکت ها، قابل رقابت با پرداخت های دانشگاه های خارجی خواهد بود.

  • ۸۸/۱۲/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">