ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برای ترابردپذیری اصلا عجله نکنید

| يكشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۵، ۰۹:۲۰ ق.ظ | ۱ نظر

زهرا میرخانی - طرح ترابردپذیری شماره‌های همراه که به مشترکان اجازه می‌دهد با حفظ شماره خود از خدمات اپراتور دیگری استفاده کننده بالاخره هفته گذشته وارد فاز آزمایشی شد.

ابعاد این طرح که در مرحله آزمایشی با تعداد مشترکان محدود آغاز به کار کرده هنوز برای کاربران به درستی روشن نشده است. فارغ از این که برخی معتقدند ممکن است این طرح در میانه راه با مشکلات فنی از سوی اپراتورها مواجه شود، سوالات زیادی نیز برای مشترکان ایجاد شده که اطلاع‌رسانی ناکافی و قطره‌ای از سوی رگولاتوری مشکلاتی همچون پریدن شارژ مشترکان را به دنبال دارد.

بماند که هنوز تبلیغات رنگارنگ اپراتورها شروع نشده و به طور قطع به زودی شاهد تبلیغات انبوه اپراتورها برای ارایه سرویس ارزان‌تر خواهیم بود اما فراموش نکنیم که هر کاربر باید بر اساس نیاز خود اپراتور مطبوعش را انتخاب کند و نه براساس ارزانی صرف و تبلیغات. برای روشن شدن موضوع، فرض کنید که بخش اعظم مخاطبان تلفن شما اعم از دوستان، همکاران و خانواده، در یک اپراتور هستند پس با ترابردپذیری و کوچ به اپراتور دیگر چه بسا هزینه مکالمات شما گران‌تر هم بشود. یا مثلا بخش زیادی از مکالمات شما با مشترکان تلفن ثابت باشد، بدیهی است که استفاده از هر اپراتوری صرفه اقتصادی نخواهد داشت. بدیهی است که شاید روی کاغذ، اعداد و ارقام یک اپراتور کمتر جلوه کنند اما در عمل باید تمام جوانب کار را سنجید. ضمن این که این طرح همان طور که گفته شد در مرحله آزمایشی است و باید صبر کرد تا رفته‌رفته اشکالات فنی آن شناسایی و مرتفع شود و زمانی باید تصمیم به کوچ گرفت که مطمئن باشیم ترابردپذیری هم منفعت اقتصادی خواهد داشت و هم نارضایتی‌های فعلی ما را به کلی برطرف خواهد کرد.

در نهایت این که با فراگیر شدن این طرح احتمال می‌رود که اپراتورها به منظور حفظ مشترکان و برای ترغیب کاربران اپراتورهای دیگر پیشنهادات بهتری ارایه دهند. بنابراین توصیه ما این است که صبور باشید و برای ترابردپذیری عجله نکنید.

نظرات  (۱)

چرا ابن طرح برای مشترکین تالیا اجرا نمی شود ؟
من یه خط خیلی رند تالیا دارم و می خوام به رایتل ترابرد کنمش ولی ...
بازم اجحاف در حق مشترکین این شرکت 😡

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">