ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بررسی فضای مجازی در کمیسیون امنیت ملی مجلس

| سه شنبه, ۵ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۳۱ ق.ظ | ۰ نظر

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از بررسی وضعیت فضای مجازی با حضور دبیر شورایعالی فضای مجازی در کمیسیون متبوعش خبر داد.

نوذر شفیعی نماینده مردم ممسنی و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس به ارائه گزارشی از جلسه امروز کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: جلسه امروز کمیسیون با موضوع بررسی وضعیت فضای مجازی، با حضور اخوان مهابادی قائم مقام سازمان صدا و سیما، موسویان رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کریمی‌نیستانی معاون طرح و توسعه فناوری‌های نوین شرکت ارتباطات زیرساخت و ... برگزار شد.

وی افزود: در ابتدای این جلسه، آقای بروجردی رئیس کمیسیون ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) با تأکید بر اهمیت موضوع ساختار نظارتی بر اجرای برجام بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و مصوبه قانونی مجلس، مقرر شد کمیسیون هفته آینده به بررسی این موضوع بپردازد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین یادآور شد: در ادامه جلسه، فیروزآبادی دبیر شورایعالی فضای مجازی ضمن تشریح موضوع فضای مجازی و تهدیدات و فرصت‌های موجود، گفت: رویکردی نسبت به فضای مجازی و فناوری ارتباطات و اطلاعات با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری رویکرد مدیریتی، ساماندهی و جهت‌دهی ارتباطات است و باید تلاش کنیم که به یک قدرت سایبری تأثیرگذار جهانی تبدیل شویم.

وی اضافه کرد: در این جلسه همچنین اخوان بهابادی قائم مقام سازمان صدا و سیما با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و ضرورت و اهمیت توجه جدی به این مقوله با تشکیل شورایعالی فضای مجازی، با توجه به سرعت بالای گسترش شبکه‌های اجتماعی بر ضرورت قانونگذاری در خصوص فضای مجازی تأکید کرد.

شفیعی خاطرنشان کرد: موسویان رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد نیز بر ضرورت حرکت متناسب با این رشد و سرعت تأکید داشت.

وی در پایان گفت: بروجردی رئیس کمیسیون هم با تأکید مجدد بر اهمیت موضوع و لزوم توجه همه‌جانبه همه دستگاه‌های مرتبط نسبت به آن، بر تلاش مجلس برای تأمین بودجه متناسب با این ضرورت اشاره کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">