ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برنامه روسیه برای فشار به شبکه‌های اجتماعی

| سه شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۹، ۰۳:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر

در نتیجه ناتوانی توئیتر در حذف ۲۸۶۲ محتوای غیرقانونی در روسیه، قانونگذاران این کشور تصمیم گرفته اند با وضع اقداماتی شرکت های فناوری را وادار به اطاعت از قوانین کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، به گفته «والنتینا ماتوینکو» سخنگوی مجلس روسیه، باید اقداماتی در نظر گرفته شود تا شرکت‌های فناوری مجبور به اطاعت از قانون روسیه و درخواست‌های راسکامنادزور (سازمان ناظر بر رسانه‌ها در این کشور) شوند.

روز گذشته راسکومنادزر توئیتر را به نقض قوانین ملی این کشور متهم کرد. شبکه اجتماعی مذکور نتوانسته از سال ۲۰۱۷ میلادی تاکنون، ۲۸۶۲ محتوای ناقص قوانین و حاوی اطلاعات ممنوع را حذف کند. این سازمان ناظر ادعا می‌کند تاکنون بیش از ۲۸ هزار درخواست به توئیتر ارسال کرده و خواهان حذف اطلاعات ممنوع شده است.

ماتوینکو در این باره به اسپوتنیک گفت: دلیل این امر سخت گیری نیست بلکه رعایت قوانین است. هنگام تصویب قوانین امیدوار بودیم شرکت‌های بزرگ اینترنتی قوانین را نقض نکنند. اما اشتباه می‌کردیم. آنها قوانین را نادیده می‌گیرند. اکنون باید اقداماتی در نظر بگیریم تا آنها مجبور شوند بدون قید و شرط درخواست‌های راسکامنادزور را انجام دهند.

براساس قوانین روسیه، مالکان پلتفرم‌های آنلاین در صورت نقض فرایندهای محدودیت دسترسی به محتوای غیر قانونی و عدم حذف محتوای ممنوع، با جریمه ای تا سقف ۸ میلیون روبل (۱۰۷ هزار و ۶۲۰ دلار) روبرو می‌شوند.

به گفته سخنگوی راسکامنادزور این سازمان تصمیم دارد پروتکل‌های مربوط به تخلفات اداری علیه توئیتر (به دلیل عدم رعایت الزامات حذف اطلاعات ممنوع) تنظیم کند. این پروتکل‌ها به دادگاه ارائه می‌شوند تا میزان دقیق جریمه‌ها تعیین شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">