ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برنامه شرکت بورس در بخش ICT اعلام شد

| چهارشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۸۹، ۰۴:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

مدیریت فناوری اطلاعات شرکت بورس اوراق بهادار برنامه پنج ساله شرکت بورس در بخش ICT را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، "حسینی" ، گفت: بعنوان متولی ICT شرکت بورس، برنامه های متعددی را در نظر گرفتیم که در این راه اهداف کلی در دو بخش پشتیبانی IT و مخاطبان این شرکت تعریف شد.

وی افزود: از سوی دیگر ایجاد زیربنا برای توسعه ابزارها و امکانات کسب و کار شرکت مدنظر قرار گرفت تا به افزایش عمق و توسعه بازار سرمایه کمک کرده و در فرهنگ سازی اثربخشی داشته باشد.

وی ادامه داد: در زمینه های کلان کسب و کار نیز راه اندازی معاملات آتی در بخش اوراق بهادار برای امسال برنامه ریزی شده که در فاز اول این طرح، با همکاری بورس کالا از امکانات داخلی استفاده و در فاز نهایی، در سطح استاندارد بین المللی و برای بازار پرمخاطب و توسعه یافته برنامه­ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: جنبه های مختلف این طرح از نظر حقوقی و راهکارهای اجرایی تکمیل شده و بخش فن آوری آن در دست تکمیل است.

حسینی تاکید کرد: به گفته متخصصان، بخش قانونی، روش­ها و رویه­ها، مهم­ترین بخش آن به شمار می رود که این بخش کار انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های مهم شرکت بورس، نظارت بر بازار است، ابراز داشت: بمنظور بازسازی مسیر اطلاعات و همچنین مسیر تجمیع اطلاعات به نحوی که کنترل کاملی روی نحوه اطلاع رسانی و نظارت بر بازار وجود داشته باشد، اقداماتی صورت گرفته که در این راستا نیازمند اقدامات زیربنایی هستیم.

مدیر فناوری اطلاعات شرکت بورس با بیان اینکه مسیر گردش اطلاعات تاکنون تحت کنترل شدیدی قرار نداشته است، گفت: هم اکنون در حال تهیه زیرساخت های لازم، شامل سیاست های امنیتی و حیطه های مختلف ISMS بویژه در زمینه دیتاهای بازار هستیم که بررسی های لازم نیز انجام شده است.

وی سامانه نرم افزاری "سماب" را دیگر سامانه ای که در جهت تجمیع داده های بورسی راه اندازی شده دانست و افزود: این سامانه امکانات نظارتی و همچنین امکان ارایه اطلاعات را در اختیار دارد، البته هم اکنون در حال تجمیع پیام های عمومی هستیم و به صورت روزانه اطلاعات دریافت و تکمیل می­شود.

حسینی تاکید کرد: با این کار به ابزاری برای ایجاد سازوکار نظارتی مورد نیاز کسب و کار شرکت مسلح می شویم و در این صورت انتشار اطلاعات هم از لحاظ صحت و سرعت قابل اتکا خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: آنلاین تریدینگ، موضوع دیگر مورد بحث در شرکت بورس به شمار می رود و در این راستا، نخستین جلسه همفکری با شرکت های مرتبط برگزار شد که بر آن اساس، دستور کاری جهت اقدامات بعدی پیش بینی شد که در جلسات آتی پیگیری می شود.

مدیر فناوری اطلاعات شرکت بورس با اشاره به اینکه در خصوص توسعه سامانه مالی، اقداماتی صورت گرفت، تصریح کرد: ایجاد ابزاری برای بالابردن دقت در صورت های مالی در دستور کار قرار گرفت که در این راستا سامانه جدیدی را مورد بررسی قرار دادیم و از بین راه حل های مختلف، بهترین راه انتخاب شد.
** توسعه تالارها، در فهرست برنامه ها

وی با بیان اینکه توسعه تالارها از دیگر اقدامات شرکت بورس به شمار می رود، ابراز داشت: بر اساس طرح کلی چهار گروه مخاطب عام، خاص(شامل نهادهای مالی کارگزاران، مدیران و ذینفعان)، نهاد ناظر و درون سازمانی وجود دارد که باید دسترسی آنها الکترونیکی شود و در این راستا پشتیبانی زیرساختی را برای تالارهای حافظ و شهرستان ها در نظر گرفتیم و در کنار آن برای ابزار نظارتی هم اقداماتی صورت گرفت اما طرح جامعی که بتواند نیازهای واقعی نظارت بر بازار را بررسی کند، وجود نداشت، اما در سال 89، به عنوان یک برنامه اصلی مد نظر قرار خواهد گرفت.

  • ۸۹/۰۲/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">