ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برنامه‌های کشف رمزموجود در بازار، تقلبی است

| يكشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۸۴، ۰۴:۳۲ ب.ظ | ۰ نظر

یک کارشناس امنیت اطلاعات گفت: تمام برنامه‌های نرم‌افزاری موجود در بازار که با ادعای کشف رمز شناسه‌های کاربری (‪ (ID‬به فروش می‌رسند تقلبی است.
" امیرعلی آذری " روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بسیاری از این برنامه‌ها، فریبنده بوده‌و حتی استفاده از آنها باعث فاش شدن اطلاعات کاربر آن می‌شود.
به گفته وی اگر واقعا ادعای توزیع کننگان این برنامه‌ها مبنی بر یافتن رمز عبور شناسه‌های کاربری کاربران در سرویسهای پست الکترونیکی و مسنجرها صحیح باشد اولین اشخاصی که به سراغ آنها می‌روند، کارشناسان این سرویسها می‌باشند تا ضعفهای امنیتی سرویس خود را برطرف کنند.
این کارشناس تصریح کرد: کاربران اینترنتی به هیچ عنوان از این قبیل برنامه‌ها استفاده نکنند چرا که بسیاری از این برنامه‌ها، خود به عنوان یک برنامه مخرب و هک، اطلاعات کاربر استفاده‌کننده از آنها را سرقت می‌کنند.
آذری یادآور شد: این روزها تعدادی برنامه و مقاله بین کاربران رواج یافته‌اند که در آنها ادعا می‌شود می‌توان با استفاده از برخی اشکالات امنیتی در سرویسهایی مانند یاهو، رمز شناسه کاربری کاربر مورد نظر را یافت.
وی تصریح کرد: سرویسهای بزرگ اینترنتی مانند یاهو و گوگل از بهترین کارشناسان و امکانات امنیتی برخوردارند و دور زدن این تمهیدات امنیتی به این راحتی که در این برنامه‌ها ادعا می‌شود امکان پذیر نیست.
آذری گفت: تنها راه کشف رمز عبور کاربران‌ارسال نامه‌های الکترونیکی آلوده به برنامه‌های هک و" تروجان" و استفاده از ناآگاهی و غفلت کاربران است.
وی به کاربران توصیه کرد: رمز عبور شناسه کاربری خود را فقط در سایتهای مربوط به آن سرویس وارد کنند و برنامه‌های ضد ویروس و دیوار آتشین خود را همیشه به روز نگه دارند.
وی افزود: کاربران نامه‌های الکترونیکی مشکوک که همراه با فایل ضمیمه هستند را باز نکنند و ترجیحا رمز عبور خود را بیش از ‪ ۱۰‬کاراکتر و ترکیبی از اعداد و حروف قرار دهند.

  • ۸۴/۱۱/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">