ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دومین جشنواره ارزیابی وب‌گاه‌های دولتی با هماهنگی و اشراف علمی دانشگاه صنعتی شریف 29 تیرماه جاری در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.

به گزارش (ایسنا)، قائم مقام دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی در تشریح مراحل اجرایی و علمی دومین جشنواره ارزیابی وب‌گاه‌های دولتی، گام اول در مراحل اجرایی جشنواره را تمهید مقدمات و مطالعه شاخص‌ها برای ارزیابی برشمرد و به تشکیل جلسات کمیته‌های علمی و اجرایی و هم‌چنین تشکیل تیم‌های مطالعاتی برای تدوین شاخص‌ها اشاره کرد.

سعید سالاریان از تهیه فراخوان، پخش تیزرهای تلویزیونی، تبلیغات از طریق مطبوعات و مکاتبات مستقل با دستگاه‌ها برای ترغیب حضور در جشنواره را به عنوان گام دیگر یاد کرد و افزود: این اقدام موجب شد تا 527 وب‌گاه برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کنند و در نهایت ما شاهد رشد 300 درصدی نسبت به جشنواره قبلی باشیم.

او اظهار کرد: تشکیل کارگروه مطالعه و تدوین شاخص‌ها، گام سوم در این راستا به شمار می‌رود که براساس آن به مطالعه تجربیات گوناگون و تدوین دو دسته شاخص منجر شد که شامل شاخص‌های پالایش کلان (30 شاخص) و شاخص‌های پالایش خرد (در حدود 300 شاخص) است.

قائم مقام دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی از خوداظهاری دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی به‌عنوان گام چهارم یاد کرد و افزود: تکمیل پرسشنامه پالایش کلان (30 شاخص) بر اساس خوداظهاری دستگاه‌ها و تشکیل تیم اولیه ارزیابی در دبیرخانه به منظور اعتبارسنجی پاسخ دستگاه‌ها به پرسشنامه کلان از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه بود و در نهایت گام پنجم مرحله ارزیابی بود که تعداد 50 دستگاه بر اساس مراحل قبلی به این مرحله راه یافتند.

سالاریان در ادامه گفت: ترکیب برندگان و جوایز دومین جشنواره ارزیابی وبگاه‌های دولتی شامل دو بخش جوایز اصلی و جوایز ویژه است که بخش نخست شامل جوایز خدمات اطلاع‌رسانی، خدمات تراکنش مالی و خدمات تعاملی است و بخش دوم شامل جایزه وبگاه جامع، جایزه امنیت وبگاه و در نهایت جایزه پاسداشت خط و زبان فارسی در محیط وب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد که در پایان ارزیابی، فهرست انتخاب‌شدگان به اطلاع کمیته علمی جشنواره می‌رسد و این کمیته پس از بررسی نحوه انطباق با شاخص‌ها فهرست نهایی را برای اعلان در جشنواره معرفی می‌کند.

او هم‌چنین به محصولات علمی دومین جشنواره ارزیابی وب‌گاه‌های دولتی اشاره کرد و گفت: در طول این مدت، نشریه الکترونیک جشنواره، ویژه‌نامه ارزیابی وب‌گاه‌ها و هم‌چنین یک عنوان کتاب به‌عنوان محصولات علمی آماده شده که طی روزهای آینده ارائه خواهد شد.

  • ۸۹/۰۴/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">