ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نهمین دوره مسابقه بین‌المللی دانشجویی برنامه‌نویسی کامپیوتر (ACM) توسط دانشگاه صنعتی‌شریف و با حمایت شرکت همکاران سیستم شانزدهم آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.

مسابقه دانشجویی ACM (Association for computing Machinery) توسط قدیمی‌ترین انجمن علوم کامپیوتر دنیا برای سی‌و‌دومین دوره برگزار می‌شود.

دکتر تابش، رییس مرکز محاسبات دانشگاه صنعتی‌شریف درخصوص این مسابقه گفت: مسابقه ACM در دومرحله برگزار می‌شود که مرحله نخست آن در نواحی مختلف دنیا برپا می‌شود و تیم‌های برگزیده در آن به مرحله‌نهایی راه می‌یابند.

وی افزود: دانشگاه صنعتی‌شریف به عنوان مرکز منطقه غرب آسیا این مسابقه را برگزار می‌کند و تیم‌های برگزیده برای شرکت در مسابقه نهایی به کانادا اعزام می‌شوند.

به گفته وی بخشی از هزینه حضور در این مسابقه توسط دانشجویان و مابقی از سوی دانشگاه صنعتی‌شریف در سال‌های گذشته تامین شده اما در مسابقه امسال هزینه‌ها از سوی شرکت همکاران سیستم پرداخت می‌شود.

وی افزود: برگزاری مسابقه ACM هزینه‌های زیادی دارد که شرکت همکاران‌سیستم به منظور حمایت از مسابقه این هزینه‌ها را برعهده گرفته که شامل هزینه‌های برپایی، اعزام تیم‌ها به کانادا و ارائه جوایز به تیم‌های برگزیده می‌شود.

وی معتقد است این مسابقه فرصتی است برای استعدادهای برنامه‌نویسی در داخل کشور تا بتوانند در کنار یکدیگر حضور یابند.

تابش افزود: شرکت همکاران سیستم به ترغیب نیروهای انسانی در تولید نرم‌افزار و توسعه آی‌تی توجه داشته است و از طریق حمایت‌های گوناگون از دانشجویان ارتباطی دوسویه میان دانشگاه و شرکت نرم‌افزاری خود ایجاد کرده است.

وی در ادامه گفت: علاوه بر فراهم شدن امکان حضور دانشجویان در این مسابقه توسط همکاران سیستم، امکان برقراری همکاری و ایجاد فضای خلاقیت و تولید نرم‌افزار برای دانشجویان با این شرکت نیز فراهم شده است.

رییس مرکز محاسبات دانشگاه صنعتی شریف گفت: 100 تیم از دانشگاه‌های مختلف کشور و همچنین برخی از دانشگاه‌های کشورهای آذربایجان و پاکستان در این مسابقه شرکت کرده‌اند که از میان آنها تنها دو تیم به عنوان تیم برتر انتخاب و به مرحله نهایی راه می‌یابند.

به گفته وی امسال در کنار این مسابقه دانشجویی، مسابقه دیگری نیز برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود که مسابقه برنامه‌نویسی در این گروه ساده‌تر است.

ثبت‌نام در مسابقه بین‌المللی ACM در سال 2008، 14 آذرماه سال‌جاری صورت می‌گیرد و مسابقه دانش‌آموزی برنامه‌نویسی 15 آذر و مسابقه دانشجویی ACM روز 16 آذر برگزار می‌شود.

  • ۸۶/۰۷/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">