ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عبدالکریم نعناکار، معاون دفتر توسعه تجارت الکترونیکی وزارت بازرگانی در گفت‌‏وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به برگزاری همایش تجارت الکترونیکی در کشور گفت: با عنایت به مزایای کاربری تجارت الکترونیکی در زمینه های بازرگانی و اقتصادی و بازگشت به نتایج تاثیرپذیر همایش ملی، امسال نیز همانند سال‌‏های قبل وزارت بازرگانی اقدام به برگزاری همایش ملی تجارت الکترونیکی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در راستای سیاست‌‏های دولت نهم با شعار تحول اقتصادی و توسعه تجارت الکترونیکی و با رویکرد حمایت از نوآوری و شکوفایی در برنامه‌‏ها و طرح‌‏های قابل استناد و با محوریت آثار برنامه ها در بهبود بهره وری، پنجمین همایش تجارت الکترونیک برگزار خواهد شد.

نعناکاراظهار داشت: برنامه‌‏های و راهبردهای این همایش با نگاه به برنامه پنجم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور و توسعه بخش خصوصی دیده شده است.

وی در ادامه سخنان خود به مشکلات موجود در حوزه تجارت الکترونیک اشاره کرد و گفت: در دنیای اطلاعات الکترونیکی چالش‌های بسیاری برای تامین امنیت اطلاعات از قبیل کپی‌‏برداری اطلاعات، تولید اطلاعات نادرست، ارسال اطلاعات نادرست به نام دیگران و مخدوش کردن اطلاعات در مسیر ارسال اطلاعات پیش رو است.

معاون دفتر توسعه تجارت الکترونیکی وزارت بازرگانی افزود: در حوزه تجارت الکترونیکی چنین چالش‌هایی می‌تواند خود را به شکل‌های مختلفی همچون مذاکره با هویت‌های جعلی، امکان برداشت از حساب الکترونیکی افراد به نام خودشان، تغییر غیر قانونی در اسناد تجاری، نسخه‌برداری از اسناد دیگران، امکان تغییر در حساب‌های بانکی افراد، امکان ایجاد سایت‌های تقلبی به نام دیگران و امکان انکار اطلاعات و اسناد الکترونیکی توسط فرد نشان دهد که در پنجمین همایش تجارت الکترونیکی در زمینه رفع این مشکلات بحث و تبادل نظر وجود خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: پنجمین همایش ملى تجارت الکترونیکى در هفته اول آذر ماه سال جارى برگزار خواهد شد.

  • ۸۷/۰۵/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">