ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برگزاری پنجمین نمایشگاه IT اصفهان

| شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۸۵، ۰۱:۰۷ ب.ظ | ۰ نظر

بیژن اولیا، عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه ای با اشاره به برگزاری نمایشگاه کامپیوتر در استان اصفهان گفت : همه ساله 2 بار نمایشگاه مرتبط با IT به نامهای ICT در نیمه اول سال و Autocom در نیمه دوم سال در استان اصفهان برگزار می گردد. تاکنون 11 سال نمایشگاه Autocom و 4 سال نمایشگاه ICT برگزار شده و در شرف برگزاری ICT 2006 می باشیم . پنجمین نمایشگاه تخصصی تکنولوژی اطلاع رسانی و ارتباطات (ICT 2006) از 24 لغایت 27 مرداد 85 در محل نمایشگاههای استان اصفهان و توسط سازمان نظام صنفی رایانه ای این استان برگزار می شود.

وی تعداد شرکت کنندگان در این نمایشگاه را 50 غرفه در مساحتی حدود 1000 متر مربع اعلام کرد و افزود : استفاده رایگان از اینترنت در نمایشگاه و برگزاری میزگردهای مختلف از جمله تسهیلات در نظر گرفته شده در این نمایشگاه است.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه ای نمایشگاههای سال 84 را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت : با توجه به اینکه نمایشگاه cebit در شانگهای در سال 2005 حدود 65000 نفر بازدید کننده داشت و طبق آمار شرکت نمایشگاه ها بالغ بر 100000 نفر از نمایشگاه Autocomاصفهان بازدید نمودند، این آمار مطلوب به نظر می رسد . در نظر سنجی های شفاهی نیز تاثیر نمایشگاه ICT برای شرکت کنندگان مطلوب ارزیابی شده و بازدیدکنندگان نیز رضایت خود را از برگزاری بیش از 20 سمینار در محل نمایشگاه ICT 2005 اصفهان اعلام داشتند .

بیژن اولیا در مورد حضور نهادها و ادارات دولتی در نمایشگاه اصفهان اظهار داشت : متاسفانه تمامی دستگاههای دولتی در این نمایشگاه حضور چشمگیر نداشته و تنها نهادهائی از جمله استانداری ،بانکها ،نیروی انتظامی و مخابرات همکاری لازم و فعالی را داشته اند.

وی افزود : نمایشگاه ICT 2006 از نظر تعداد مشارکت کننده و متراژ فروخته شده نسبت به سالهای قبل رشد نشان نداده است . لیکن عدم رشد مذکور مرتبط با برگزاری نمایشگاه توسط سازمان نظام صنفی نبوده و دلایلی چون وضعیت فعلی بازار ، وضعیت مالی شرکتها و تداخل زمانی نمایشگاه با استانهای دیگر این امر را باعث گردیده است .

عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور ضمن مقایسه الکامپ های 4 سال گذشته با الکامپ یازدهم و دوازدهم این دو نمایشگاه را از نظر تعداد بازدید کننده بسیار ضعیف تر توصیف کرد و گفت : شرکتهای توزیع کننده سخت افزاری بسیار فعال و بزرگ و نیز شرکتهای نرم افزاری معروف و مشهور که همه ساله با غرفه های متراژ بالا حضور داشتند ، متاسفانه امسال غایب بودند . تعداد غرفه های خالی در بین غرفه های واگذار شده حاکی از عدم برنامه ریزی صحیح نمایشگاهی بوده و بار علمی نمایشگاه که بواسطه سمینارهای علمی مشارکت کنندگان تامین و تقویت می گردید ، بسیار کمرنگ بود . عدم طبقه بندی و چیدمان بر اساس نوع فعالیت شرکتها از دیگر مشکلات این نمایشگاه به نظر می رسد .

وی در پایان اضافه کرد : عمده ترین مشکل موجود عدم هماهنگی استانها با یکدیگر در تاریخ برگزاری نمایشگاههای خود می باشد . به عنوان مثال در یک ماهه اخیر 5 نمایشگاه دراستانهای تهران، اصفهان ، مشهد ، تبریز و همدان برگزار می گردد که قطعا بر روی هم تاثیر منفی می گذارد . همچنین بخشی از محل اجرای نمایشگاههای اصفهان چندیست دچار مشکل فیزیکی شده و محل جدید که زمین آن تامین شده نیز اقدام به ساخت نگردیده است .

  • ۸۵/۰۵/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">