ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برگزاری چند نشست مرتبط با WSIS در تهران

| سه شنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۴، ۱۰:۳۴ ق.ظ | ۰ نظر

ITanalyze.ir – بر اساس مذاکرات در حال انجام در دومین نشست مقدماتی فاز دوم WSIS ،تهران سال آینده احتمالاً میزبان برگزاری چند نشست مرتبط با WSIS خواهد بود.

نصرا... جهانگرد نماینده ویژه رییس جمهوری در حوزه فناوری اطلاعات با اشاره به مذاکرات در حال انجام با مسوولان بخش های مختلف سازمان ملل و اتحادیه جهانی مخابرات(ITU) گفت:طی روزهای اخیر جلسات مختلفی برای برگزاری چند نشست ،کنفرانس و کارگاه آموزشی در تهران انجام شد.

وی گفت:در ملاقات با مدیر برنامه آسیای سازمان مالکیت معنوی (WIPO) برای برگزاری یک کارگاه آموزشی جهت تهیه برنامه ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات توافقات اولیه انجام شد.

همچنین توافقاتی جهت برگزاری یک نشست کارشناسی در خصوص حقوق بین المللی IP به منظور آشنایی کارشناسان ایرانی که برای عقد قراردادهای بین المللی بسیار سودمند است نیز به عمل آمد.

برگزاری گردهمایی آسیا و اقیانوسیه در خصوص بحث های سومین نشست مقدماتی فاز دوم اجلاس تونس با محوریت مدیریت محتوا نیز از دیگر نشست هایی است که امور مقدماتی آن در حال انجام است. بر اساس این گزارش ایران همچنین در نظر دارد که میزبانی کنفرانس منطقه ای آسیا و اقیانوسیه برای تدارک مرحله دوم اجلاس جهانی سران برای جامعه اطلاعاتی را نیز برعهده بگیرد که با توجه به لزوم پیگیری ها و توافقات لازم اطلاعات بیشتر در این خصوص متعاقباً اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است که کنفرانس مذکور،نشست نهایی منطقه آسیا و اقیانوسیه برای فاز دوم اجلاس WSIS محسوب می شود.بر اساس اطلاعات موجود همچنین مذاکراتی برای برگزاری نشست NGO های آسیایی در تهران در حال بررسی است.

به گفته جهانگرد برنامه های فوق در نیمه اول سال آینده برگزار خواهد شد.

دکتر معتمد نژاد نیز با اشاره تلاش های قابل ملاحظه ایران در مباحث بین المللی WSIS گفت:با تلاش ها و توافقات انجام شده فرصت خوبی برای لحاظ کردن نقطه نظرات ایران در اسناد بین المللی فراهم شده است.

  • ۸۴/۰۲/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">