ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برگزاری 100 پنل تخصصی در اجلاس WSIS+10

| جمعه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۳، ۰۵:۴۸ ب.ظ | ۰ نظر

بیش از 100 کارگاه تخصصی در ایام برگزاری چهارمین اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی wsis+10در مرکز اتحادیه جهانی مخابرات در مورد منافع و چالش های اینترنت و فضای مجازی و توسعه آی سی تی برگزار شد.

موضوع توسعه آی سی تی ، مقابله با چالش ها و استفاده از منافع آن محور کلیدی 100 کارگاه تخصصی بود که در روزهای 20 تا 23 خرداد ماه در جریان اجلاس wsis+10 برگزارشد. هیات ایرانی حاضر دراین اجلاس نیز در بخش دولتی سه پانل با موضوع و در بخش غیردولتی یک پانل برگزار کرد. حمدان توره دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات در پانل عصر پنجشنبه ایران که در مورد ظرفیت های آی سی تی در کشور بود به طور سرزده وارد شد و دقایقی را در این کارگاه که محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در آن حضور داشت،به استماع موضوعات طرح شده پرداخت.

بسیاری از این هیات ها اقدام به برگزاری پانل های کارشناسی و یا معرفی اقدامات خود در جهت توسعه آی سی تی و همچنین تجربیات مختلف در زمینه توسعه دستاوردهای پیوستن به شبکه جهانی جامعه اطلاعاتی و مقابله با چالش های مختلف آن برگزار کردند.

در 4 روز برگزاری اجلاس و یک روز نشست مقدماتی به طور متوسط روزانه 20 همنشست های دانش افزایی و تجربه اندوزی دراین زمینه برگزار شد که براساس اظهارات شرکت کنندگان این پانل ها اقدام علمیاتی بسیار بالایی برای انتقال تجارب دانش مدیریت در حوزه آی سی تی به کشورهای حاضر در اجلاس بود.

نگاهی به عناوین برخی از این کارگاهها و نیز بیش از هزار شرکت کننده مشتاقی که هرروز از نخستین ساعت فعالیت اجلاس تا ساعت 6 بعدازظهر فقط در ین نشست ها شرکت می کردند و مشتاقانه در مباحث آن حضور می یافتند، حاکی از آن است که اعضای جامعه اطلاعاتی ، موضوع اینترنت و مسایل مرتبط با آن و توسعه فناوری های ارتباطی را بسیار مهم ارزیابی می کنند و از به خوبی اقدامات سایر کشورها را دراین زمینه رصد می کنند.

برخی از این عناوین شامل مواردذیل است:

- توانمند سازی کودکان برای شهروندی جامعه دیجیتالی

- نتایج اقدامات 10 سال پس از فعالیت

- قدرت روز افزون دیجیتال

- نقش های آتی اینترنت در اکو سیستم دولتی

-توسه محیط زیست و اقتصاد از طریق آی سی تی

- 10 سال پس از عضویت در جامعه اطلاعاتی

- چگونه دسترسی های عمومی به جامعه را افزایش دهیم

- توسعه محیط زیست و اقتصاد از طریق آی سی تی هوشمند

-چالش های اکوسیستم پهن باند در کشور های درحال توسعه

- آینده جامعه اطلاعاتی پس از 2015

- بسوی رفع اختلاق دیجیتالی میان کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه

- نیازها و ضرورت های مدیریت آی سی تی

- قوانین بین المللی جامعه اطلاعاتی

- نظارت و جامعه اطلاعاتی

- راهبرد دولت هادر جامعه اطلاعاتی در آمریکای لاتین

-دستاوردهای جامعه اطلاعاتی

-جامعه اطلاعاتی در کشورهای عربی

- دولت الکترونیک

به گزارش ایرنا نکته حایز اهمیت این است که موضوعاتی مانند کودکان و زنان در عرصه فضای سایبراز نکات مورد توجه کشورها در بحث های مطرح بوده است. در کارگاه تخصصی این حوزه گفته شد که مطالعات نشان می دهد که پس ساعت خواب ، کودکان ونوجوانان بیشترین ساعات خود را در فضای سایبر می گذرانند بنابراین باید اقداماتی را دراین عرصه مانند آموزش آنها انجام داد، تا این بخش از مشتریان گسترده اینترنت و جامعه اطلاعاتی هوشمندانه در این فضا گام بردارند.

از دیگر نکات قابل توجه این بود که این کارگاهها همزمان به صورت آنلاین برگزار شد و شرکت کنندگانی که از پیش در این زمینه ثبت نام کرده بودند همزمان به صورت غیر حضوری در مباحث این کارگاهها شرکت داشتند.

باتوجه به اینکه برخی از کشورها اقدام به ارائه پانل هایی کرده بودند که در انها تجارب موفقیت ها و چالش های خود در توسعه آی سی تی را مطرح می کردند، این بخش بسیار مورد توجه هیات های حاضر در چهارمین اجلاس جامعه اطلاعاتی بود.

مباحث حقوقی مانند جرایم سایبری نیز بخشی از این پانل ها را به خود اختصاص داده بود که این بخش هم مورد توجه ویژه ای قرار گرفت.

البته بسیاری از این پانل ها به صورت همزمان درسالن های مختلف برگزار می شد که این امر استفاده از همه این جلسات را برای نمایندگان کشورها غیر ممکن کرده بود.

  • ۹۳/۰۳/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">