ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بیش از چهارده نمایشگاه الکترونیک و کامپیوتر در سراسر کشور با مشارکت و مدیریت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برگزار می‌شود و این در حالی است که هنوز تکلیف بزرگترین نمایشگاه کشور یعنی الکامپ نامشخص است.

.محمد ثروتی، عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در گفت و گو با روابط عمومی سازمان گفت: در حال حاضر و در سال جاری بیش از 14 نمایشگاه الکترونیک و کامپیوتر کشور در سطح استان‌ها با مشارکت جدی و یا با مدیریت سازمان‌های نظام صنفی استان‌ها برگزار شده است و یا قرار است اجرا شود. این نمایشگاه‌ها در تعامل خوبی با شرکت‌های نمایشگاهی استان‌ها و سازمان‌های بازرگانی برنامه‌ریزی و اجرا می‌گردد. در بعضی از نمایشگاه‌ها کل کار با سازمان نظام صنفی است و در تعدادی دیگر سازمان در برنامه‌ریزی، مدیریت و اجرای آن نقش کلیدی دارد.

این عضو هیات مدیره افزود: براساس سند چشم‌انداز بیست‌ساله و اهداف عالی کشور، واگذاری امور به مردم و بخش خصوصی واقعی از اقداماتی است که می‌تواند معیار و محک مناسبی برای دولت‌مردان و وزارت‌‌خانه‌های ما در حرکت بر مسیر سند چشم‌انداز کشور باشد.

با همین نگاه خوشبختانه از ابتدای سال جاری و طی توافق با مسئولان عالی وزارت بازرگانی، وظیفه‌ی خطیر و با اهمیت ساماندهی بازار فناوری اطلاعات به سازمان نظام صنفی سپرده شده است و امور اجرایی آن نیز آغاز شده است که امیدواریم در این کار نیز به اهداف از پیش تعیین شده برسیم. جا دارد همین جا هم از مجموعه وزارت بازرگانی تشکر و قدردانی لازم را داشته باشیم. همچنین معتقدیم در کنار ساماندهی بازار، توجه به توسعه و تقویت بازار فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی و اقدام برای آن از وظایفی است که سازمان می‌تواند در آن مشارکت جدی و کارشناسانه و‌ دوراندیشانه‌ای داشته باشد و بدیهی است که برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی یکی از این اقدامات کلیدی است.

محمد ثروتی با اشاره به اقدامات انجام شده گفت: در همین راستا، از یک ماه قبل اعلام آمادگی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برای مشارکت جدی در برنامه‌ریزی، مدیریت و اجرای الکامپ شانزدهم به مسئولین وزارت بازرگانی و شرکت سهامی نمایشگاه‌ها اعلام شده است و مذاکرات و جلساتی نیز در این خصوص صورت گرفته است و منتظر پاسخ مناسب از سوی نهادهای مربوطه هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به این که کمتر از 5 ماه دیگر به زمان این نمایشگاه باقی نمانده است، امیدواریم مسئولین مربوطه پاسخ خود را هرچه سریع‌تر اعلام کنند و فکر می‌کنیم حداکثر تا آخر خرداد باید تکلیف این موضوع مشخص شود و بعد از آن اتخاذ تصمیم خواهد شد تا چه اقداماتی در ادامه باید انجام شود.

عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران در ادامه افزود: نمایشگاه‌های قبلی الکامپ به دلیل عدم برنامه‌ریزی برای آن، از کیفیت و کمیت مناسبی برخوردار نبود و این موضوع مورد اعتراض بسیاری از شرکت‌کنندگان در نمایشگاه نیز قرار گرفت. ضمن این که اکثر مطبوعات ما نیز گزارشات انتقادی تندی از این نمایشگاه منتشر نمودند. لذا همه موارد فوق و این نکته که شرکت سهامی نمایشگاه‌ها صرفا باید تسهیل کننده باشد و نه متولی،لزوم برگزاری هدفمند و با برنامه این نمایشگاه را توسط خود صنف بیش از پیش نشان می‌دهد.

  • ۸۹/۰۳/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">