ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بلاتکلیفی ایدرو برای مشارکت در اپراتور سوم

| سه شنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۸۹، ۰۲:۲۷ ب.ظ | ۰ نظر

معاون سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: این سازمان در انتظار دریافت جزئیات از سوی شرکت تامین تله کام برای مشارکت در پروژه اپراتور سوم تلفن همراه است.

رمضانعلی صادق زاده در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اظهار تمایل و دریافت موافقت اصولی از شرکت تامین تله کام برای مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در پروژه اپراتور سوم، تصریح کرد: این سازمان از همان زمان اعلام کنار گذاشتن اپراتور اتصالات از پروژه اپراتور سوم، آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در این پروژه را اعلام کرد و توانست با به دست آوردن موافقت اصولی تامین تله کام به عنوان مجری پروژه، پیشنهاد پرداخت 20 درصد از مبلغ حق لایسنس و هزینه راه اندازی را مطرح کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون در یک فضای بی خبری به سر می بریم ، ادامه داد: مذاکرات انجام شده در این خصوص متوقف مانده و هنوز جزئیات مشارکت در این کنسرسیوم مشخص نشده است.

صادق زاده خاطرنشان کرد: ایدرو در انتظار دریافت فرمول نهایی از سوی شرکت تامین تله کام برای حضور و مشارکت در پروژه اپراتور سوم است.

به گفته معاون سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، این سازمان در راستای قانون اصل 44 به عنوان سازمان توسعه ای شناخته شده که با مشارکت بخش خصوصی حداکثر 49 درصد در صنایع پیشرفته و مناطق محروم سرمایه گذاری می کند.

وی در مورد زمان ارائه سیمکارت های اپراتور سوم و وضعیت فعلی این شبکه اظهار بی اطلاعی کرد.

صادق زاده پیش از این نیز گفته بود براساس پیشنهادی که از سوی این سازمان مطرح شد، قرار است در صورت موافقت تامین تله کام ، 20 درصد مبلغ حق لایسنس و هزینه راه اندازی پروژه حدود سه هزار و 200 میلیارد تومان از سوی سازمان گسترش و نوسازی تامین شود؛ اما اینکه آیا با این پیشنهاد موافقت می شود یا اینکه میزان سهم این سازمان چقدر خواهد بود، هنوز اطلاعی در دست نیست.

به گزارش فارس این اظهارات در حالی صورت می گیرد که مسئولان وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همچنان بر برنده نبودن تامین تله کام تاکید داشته و اعضای تامین تله کام نیز از ارائه هرگونه توضیح مبنی بر دریافت پروانه خودداری می کنند.

این در حالی است که شرکت تامین تله کام اطلاعیه خود را مبنی بر حضور مشاور خارجی در پروژه اپراتور سوم منتشر کرده است.

مطابق پروانه، شبکه اپراتور سوم تلفن همراه ایران که به مدت دو سال از انحصار عرضه سرویس های نسل سوم برخوردار است ، قرار بود تابستان سال 88 راه اندازی شود و سرویس دهی به متقاضیان و مشترکان را آغاز کند.

  • ۸۹/۰۱/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">