ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بهانه جدید اختلال در شبکه موبایل

| جمعه, ۵ اسفند ۱۳۸۴، ۰۲:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

اختلال در شبکه‌ی تلفن همراه تهران طی دو روز گذشته شدت بیشتری گرفته و استفاده‌ی مشترکان از تلفن همراه را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است.
به گزارش سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پی اختلالات تلفن همراه که از اوایل هفته‌ی گذشته آغاز شده بود طی دو روز گذشته اختلات به اوج خود رسیده، به نحوی که در برخی از مناطق تهران عملا استفاده از تلفن همراه ممکن نیست.
مهندس «حسن طالبی‌نژاد»، معاون فنی مهندسی ارتباطات سیار در گفت‌وگوی هفته‌ی گذشته‌ی خود با ایسنا اعلام کرد که طی روزهای گذشته مشکل خاصی در شبکه‌ی دیده نشده و روال همانند گذشته است، به طوری که ضرایب کیفی نشان نمی‌دهد که شرایط از حالت طبیعی خارج شده باشد.
گفته‌های معاون فنی، مهندسی ارتباطات سیار در حالی است که بنابر اظهارات مشترکان تلفن همراه در بسیاری از مناطق مانند منطقه‌های 6 و 11 عملا استفاده از تلفن‌همراه غیر ممکن شده است و مشترکان دایما با مشکل عدم آنتن‌دهی و بوق‌های اشغال مواجه می‌شوند.
دکتر «داود زارعیان» مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در گفت‌وگو با سرویس ارتباطات ایسنا درباره‌ی این اختلالات گفت: بروز اختلال به بخش توسعه‌ی شبکه‌ی تلفن همراه باز می گردد و وجود اختلال در برخی از بخش ها به دلیل توسعه‌ی شبکه طبیعی است.
اختلالات شبکه‌ی تلفن همراه در حالی است که مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار معتقد است: ما منکر مشکلات در شبکه‌ی تلفن همراه نیستیم، اما از طرف دیگر توسعه‌ی ظرفیت شبکه، بهبود و تنظیمات و بهینه سازی شبکه در حال انجام است.
بنا بر اظهارات سراییان در تعدادی از مراکز مانند تهران ظرفیت خالی نداریم و در برخی دیگر از نقاط دارای ظرفیت خالی هستیم، اما در راستای انجام ظرفیت سازی، برنامه‌ی توسعه‌ایی در نقاط مذکور انجام خواهد شد.
با این حال واگذاری بیش از هفت میلیون سیم کارت جدید ثبت نام شده که یک میلیون آن به تهران اختصاص دارد، با توجه به اظهار امیدواری وزیر ارتباطات از سال 85 آغاز خواهد شد.
بنابراین گزارش، هشدار امکان به اوج رسیدن اختلالات شبکه با انجام واگذاری‌های جدید به مدیران انعکاس یافت و اعتقاد آن‌ها بر این بودکه در حال حاضر وضعیت شبکه‌ با توجه به شاخص‌های کیفی تقریبا در نقاط مختلف کشور وضعیت خوبی است و در شهر تهران نیز به سمت بهبود می‌رود و قطعا زمانی که بحث ثبت نام مطرح می‌شود‌، توسعه‌ی شبکه هم متناسب با آن پیش‌بینی شده است.

  • ۸۴/۱۲/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">