ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بهتر است الکامپ را برگزار نکنیم

| دوشنبه, ۵ تیر ۱۳۸۵، ۰۵:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر

دولت باید برگزاری الکامپ را به مجموعه‌‏ای خاص و حرفه‌‏ای در زمینه فناوری اطلاعات محول کند و خود تنها نقش حمایتی داشته باشد.

محمد ثروتی ، معاون سابق مرکز صنایع نوین ، درگفت وگو با خبرنگار ایلنا ، پیرامون برگزاری نمایشگاهی هم چون الکامپ در کشور و تناوب آن با نمایشگاه‌‏های خارج کشور در زمینه IT ، با بیان این مطلب ، اظهارداشت: عزم جدی در برگزاری نمایشگاه‌‏هایی هم‌‏چون جی‌‏تکس دبی و سبیت آلمان از جمله مواردی است که آنها را متمایز از الکامپ می‌‏کند.
وی ، حمایت دولت را عامل دیگری در برپایی نمایشگاه‌‏ها عنوان کرد و گفت: نمایشگاه جی‌‏تکس را بخش خصوصی با یک برنامه بلند مدت در جهت گسترش کمی و کیفی اداره می‌‏کند و دولت تنها نقش حمایتی از این رویداد دارد.

مهندس ثروتی ، با بیان این که تغییر در مدیریت و زمان برگزاری نمایشگاه از جمله مواردی است که نمایشگاهی مانند الکامپ را بدون بازدهی می‌‏کند، یادآور شد: الکامپ قابل مقایسه باجی‌‏تکس نیست.

وی ، به خدمات جانبی و رفاهی نمایشگاه‌‏هایی نظیر جی‌‏تکس دبی و سبیت اشاره کرد و با بیان این که برگزاری سمینارهای جانبی در این نمایشگاه‌‏ها قابل ستودن است ، گفت: اقداماتی از این قبیل نمایشگاهی مانند جی‌‏تکس را به بزرگترین رویداد فناوری اطلاعات دنیا تبدیل می‌‏کند.

معاون سابق مرکز صنایع نوین ، در ادامه یادآور شد: نمایشگاه‌‏های IT در خارج کشور به قدری مطلوب و گسترده است که هر کدام شعبه‌‏های فرعی در کشورهای دیگر دارد که به عنوان مثال می‌‏توان به جی‌‏تکس عربستان و هند و سبیت ترکیه اشاره کرد.

ثروتی، تاکید کرد: در الکامپ ، حتی تا یک ماه قبل ، برگزاری زمان دقیق نمایشگاه مشخص نمی‌‏شود و اختصاص فضا و قیمت و حتی مدیریت آن با شک و شبهه روبرو است.

وی ، تصریح کرد: برنامه‌‏ریزی برای کار نامشخصی نظیر الکامپ حاصلی ندارد ، چرا که به دلیل عدم برنامه‌‏ریزی بلند مدت ، بخش بین‌‏الملل الکامپ بسیار ضعیف بوده و کشورهای خارجی در این نمایشگاه حضور پیدا نمی‌‏کنند.

معاون سابق مرکز صنایع نوین ، با بیان این که تغییر مدیریت سالانه در برپایی الکامپ و عدم واگذاری این پروژه از طرف دولت به بخش خصوصی از مهم‌‏ترین معضلات محسوب می‌‏شود ، خاطرنشان کرد: نمایشگاه‌‏ها بیشتر در جهت رشد تجاری شرکت‌‏ها و نمود پیشرفت و نوآوری برگزار می‌‏شود و اگر قرار است الکامپ با این کیفیت ضعیف و بدون برنامه برگزار شود ، بهتر آن است که هزینه‌‏ای صورت نداده و آن را برگزار نکنیم.

  • ۸۵/۰۴/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">