ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بیانیه مقدماتی کارگروه حاکمیت اینترنت منتشر شد

| سه شنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۴، ۱۰:۲۶ ق.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی – امروز بیانیه مقدماتی کارگروه حاکمیت اینترنت در دومین نشست مقدماتی اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی در ژنو منتشر شد.

بر اساس این گزارش کارگروه حاکمیت اینترنت (WGIG) پیش از این دو جلسه در ژنو و در نوامبر 2004 و فوریه 2005 برگزار کرده بود . این کارگروه در حقیقت به دنبال دستیابی به دو هدف عمده سیاست های کلی و یک زمانبندی برای فعالیت های خود بود. این کارگروه همچنین توانسته گام های مثبتی در زمینه دستیابی به فهم کلی از تعریف حاکمیت اینترنت بردارد .

این کارگروه قصد دارد دو نشست دیگر نیز طی ماه های آوریل و ژوئن سال جاری داشته باشد که در ماه ژوئن بیانیه نهایی این کارگروه منتشر خواهد شد. کارگروه (WGIG) در حقیقت به دنبال تطبیق و ارزیابی تعهدات کشورها در زمینه مسایل حکومت اینترنتی است که پیش از این و در بیانیه فاز اول اجلاس WSIS در سال 2003 و در ژنو عنوان شد.

نشست نهایی (WGIG) در حقیقت روی برنامه عملی تحقق و شکل گیری حکومت اینترنت تمرکز خواهد داشت .

بر این اساس فعالیت کارگروه حاکمیت اینترنت باز بوده و ادامه خواهد داشت ، به همین منظور (WGIG) امکان ارایه ONLINE نظرات و پیشنهادات واصله در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات و به ویژه اینترنت را جهت اخذ بهترین تصمیم فراهم کرده است.

در گزارش مقدماتی (WGIG) آمده است که این کارگروه به خود به عنوان یک بخش مذاکره کننده نگاه نمی کند ، بلکه به عنوان گروهی جهت فراهم ساختن زمینه ای برای مذاکرات اجلاس جهانی جامعه اطلاعات می داند.

  • ۸۴/۰۲/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">