ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بیلینگ همراه اول و یک توصیه

| شنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۸۸، ۱۱:۵۷ ق.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - پروژه صورتحساب گیری یکپارچه (بیلینگ) همراه اول در وضعیت رکود قرار دارد و اپراتور اول به دنبال سیستم جایگزین برای پیشبرد این طرح است.

و به همین کوتاهی، شفافی و راحتی سال ها بعد از فراهم شدن مقدمات اجرای این پروژه بزرگ،‌ اعلام می شود که طرح مربوطه در نقطه صفر قرار دارد. البته به این موضوع نیز اشاره شده که همراه اول در پی روش دیگری برای جایگزینی شرکت مجری و غیره است.

و این پایانی بود برای اجرا نشدن طرحی که از حدود شش سال پیش قرار است اجرا شود.

مناقصه راه اندازی سیستم صورتحساب گیری در سال 84 و پس از چندین بار تجدید مناقصه با رقم 110 میلیارد تومان به یکی از شرکت های زیرمجموعه صاایران رسید که تاکنون نیز اجرایی نشده است.

با فعال شدن سیستم بیلینگ که قابلیت محاسبه دقیق کارکرد مشترکان و جلوگیری از بروز هرگونه اشتباه، تقلب و ریزش مالی در صورتحساب آنان را نیز دارد، پرونده مشکلاتی چون اشتباه در محاسبات، جابه جا شدن نشانی و قطع ارتباط برخی از مشترکان به دلیل ثبت اشتباه بدهی،بسته خواهد شد.

این که چرا و چگونه است که در سال های گذشته و با وجود قراین و شواهد زیاد مبنی بر اجرا نشدن طرح مذکور، مسوولان مربوطه تازه اعلام می کنند که این پروژه پیشرفت نداشته و با سرعت زیادی راه های جایگزین در دست بررسی است، جای تامل دارد.

زمانی که بعد از سال ها اعتراف می شود که پروژه ای با این اهمیت و حجم به دلیل برخی ناهماهنگی ها پیش نرفته است، آیا جای نگرانی باقی نمی ماندکه خبر استفاده از روش های جایگزین نیز به سرنوشتی مشابه دچار نشود؟

بنابراین با توجه به سابقه نه چندان روشن و امیدوارکننده طرح مذکور از یک سو و همچنین با توجه به حجم بالای مالی و اعتباری پروژه بیلینگ همراه اول و نیز نوعی اطمینان بخشی به میلیون ها کاربر اپراتور اول پیشنهاد می شود، در راس این "پروژه خاص" مدیری توانمند قرار گیرد و البته مشروط به این که به صورت مستمر نیز از کم و کیف پیشرفت ها، گزارش های لازم ارایه شود.

به این ترتیب گذشته از میزان جدیت کارفرما برای اجرای پروژه، شرکت مجری نیز به نوعی خود را در معرض دید و قضاوت عمومی و رسانه ای قرار می دهد. پرواضح است که ثمرات به کارگیری چنین روشی به مراتب بیشتر از اجرای طرح مذکور به سبک و سیاق سال های قبل بوده و جلوی زیان را از مراحلی جلوتر می توان گرفت.
منبع : فناوران

  • ۸۸/۰۵/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">