ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تاخیر در پروژه های شرکت ارتباطات سیار

| جمعه, ۲۹ تیر ۱۳۸۶، ۱۰:۲۸ ب.ظ | ۰ نظر

برخی از مشکلات و اشتباهات در قبوض مشترکان به گفته‌ی معاون وزیر ارتباطات ناشی از نبود سیستم یکپارچه صورت‌حساب‌گیری برای حدود 17 میلیون مشترک اپراتور اول تلفن همراه است که با راه اندازی سیستم بیلینگ یکپارچه این مشکلات به وجود نخواهد آمد.

وفا غفاریان - رییس هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران - در گفت‌وگو با (ایسنا) با بیان این مطلب درباره‌ی وضعیت سیستم بیلینگ یا صورت‌حساب‌گیری شرکت ارتباطات سیار اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال گذشته مشترکان اپراتور اول تلفن همراه چند برابر شدند، این شرکت نیز از حدود چند ماه پیش توسعه‌ی سیستم بیلینگ داخلی ارتباطات سیار را در دستور کار قرار داد، تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کند.

معاون وزیرICT افزود: با همکاری پیمانکاران داخلی مرکز صورت‌حساب‌گیری مشترکان از حدود هشت میلیون مشترک به 18 میلیون توسعه داده شده چرا که اگر این امر انجام نمی‌شد توسعه نیز امکان‌پذیر نبود.

به گفته‌ی او بیلینگ فعلی هنوز یک سیستم اولیه است و از مشخصات سیستم بیلینگ یکپارچه برخوردار نیست اما در حال حاضر تمام امور مربوط به صورت‌حساب‌های مشترکان را انجام می‌دهد.

او خاطر نشان کرد:‌ به دنبال راه‌اندازی یک سیستم بیلینگ یکپارچه که پاسخ‌گوی تمام نیازهای مشترکان ارتباطات سیار باشد هستیم و اگر مناقصه‌ی بیلینگ شرکت ارتباطات سیار که مجری آن شرکت صاایران است به سرانجام برسد از آن استفاده خواهیم کرد.

او ادامه داد: متاسفانه با گذشت مدت طولانی این پروژه‌ و مناقصه‌ی بیلینگ شرکت ارتباطات سیار تحرکی چندانی نداشته و به سرانجام نرسیده است از این رو ممکن است ظرفیت سیستم داخلی فعلی ارتباطات سیار را چند برابر کنیم و امکانات لازم را به آن بیفزاییم.

وی با اشاره به این که شرکت ارتباطات سیار در حدود 100 میلیارد تومان لاوصولی دارد، گفت: در حال حاضر با تدابیری که اتخاذ شده میزان لاوصولی‌ها در تمام استان‌ها کاهش یافته به طوری که از حدود 170 میلیارد تومان لاوصولی به حدود 100 میلیارد تومان رسیده‌ایم.

اما به گفته‌ی مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار قبلا وعده داده شده بود که سرویس‌های GPRS مانند دسترسی به اینترنت و MMS در شهریورماه عملیاتی می‌شود اما به دلیل تجدید مناقصه‌ی انتخاب پیمانکار این پروژه، این امر به تاخیر می‌افتد و بر اساس برنامه‌ریزی جدید این سرویس‌ها در آبان‌ماه در اختیار مشترکان این اپراتور قرار می‌گیرند.

وحید صدوقی در گفت‌وگو با(ایسنا)، درباره این که چه زمانی سرویس‌های ارزش افزوده‌ی GPRS مانند دسترسی به اینترنت و MMS به مشترکان اپراتور اول تلفن همراه ارایه می‌شود، اظهار کرد: مناقصه‌ی تجهیزات شبکه‌ی GPRS در سال گذشته برگزار شد اما به دلیل ناقص بودن مدارک برخی از شرکت‌ها مناقصه به سرانجام نرسید، از این رو قرار است در ماه آینده برنده‌ی این مناقصه مشخص شود و بتوانیم با انتخاب پیمانکار گام‌های اجرایی این پروژه آغاز کنیم.

او با اشاره به این که برای انتخاب پیمانکار سه ماه پیش‌بینی شده بود، گفت: با توجه به تجدید مناقصه و تعیین برنده‌ی آن در ماه آ‌ینده، پس از این تاریخ، سه ماه زمان اجرایی شدن پروژه است که در نهایت امیدواریم اوایل آبان‌ماه سرویس‌های GPRS به مشترکان ارتباطات سیار ارایه شوند.

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار خاطر نشان کرد: برای ارایه‌ی این سرویس‌ها در حال نوسازی شبکه هستیم و بر این اساس حداقل 20 درصد سایت‌های BTS و در حدود 15 درصد سایت‌های BSC در شبکه باید کاملا SWAP و جایگزین شوند.

او افزود: این عملیات از سال قبل آغاز شده است و از مجموع بیش از 1700 سایت BTS، جایگزینی 700 سایت انجام شده است و تقریبا SWAP سایت‌های BSC نیز به اتمام رسیده و سایر نودهای سوئیچ نیز باید ارتقای نرم‌افزاری پیدا کند که از اوایل تیرماه جاری این کار در حال انجام است.

  • ۸۶/۰۴/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">