ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تاکید مجدد وزیر ارتباطات بر برنامه هایش

| يكشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۸۸، ۰۲:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توسعه زیر ساخت ها و کاربردهای فضایی، تلاش می کنیم ماهواره ملی ارتباطی داشته باشیم.

به گزارش موبنا ، مهندس رضا تقی پور امروز (یکشنبه) در مراسم تودیع دکتر سلیمانی وزیر سابق ارتباطات و معارفه خود گفت: امروزه برای گذر از مدار کشورهای توسعه نیافته و درحال توسعه باید اقتصاد منبع بنیان را پشت سر گذاشت به اقتصاد دانش محور روی آورد.

وی تاکید کرد: کاهش فاصله کشور با کشورهای پیشرفته نیازمند حرکت با سرعت بالاست. بویژه حوزه ICT که انتهای کار آن توسعه دانش بنیان است.

تقی پور افزود: فناوری های نانو و بایو در آینده حرف اول را در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات می زنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در سند چشم انداز 20 ساله کشور جایگاه فناوری اطلاعات ویژه است و باید جنبش نرم افزاری را در گفتمان خود قرار دهیم.

تقی پور با اشاره به فرصت های بسیار در حوزه ICT کشور اظهار داشت: در حوزه ICT می توان خلق فرصت کرد. موقعیت مناست جغرافیایی در منطقه، وجود جمعیت جوان و با استعداد و ابلاغ قانون اصل 44 از فرصت های موجود در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور است.

وی حوزه های فضایی و خدمات ارزش افزوده را از حوزه های بکر در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست و گفت: همچنین در زمینه جذب سرمایه ای خارجی در حوزه ICT باید حداکثر استفاده را کرد.

تقی پور با بیان اینکه فضای رقابتی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شکل گرفته است گفت: با این امر باید در جهت ارائه خدمات ارزان تر به مردم پیش رفت.

وی به شعار حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان اشاره و عنوان کرد: توسعه پایدار در حوزه ارتباطات برای کمال جامعه و کارآمدی و اقتدار نظام از اهداف و عامل پیشران برای سوق به اقتصاد دانش بنیان است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور اظهار امیدواری کرد که شاهد جامعه ای باشیم که امور مربوط به دولت از جمله دسترسی به اطلاعات خرید و فروش ها بدون نیاز به مراجعه حضوری امکان پذیر شود.

وی به پنج محور اساسی فعالیت خود در دولت نهم اشاره کرد و افزود: توسعه زیرساخت های ارتباطی کشور، توسعه فناوری اطلاعات، توسعه زیرساخت ها و کاربردهای فضایی، ارتقای نقش پست و پست بانک و تنظیم روابط میان اپراتورها با مردم ، دولت و اپراتورها و اپراتورها با یکدیگر پنج محور اساسی فعالیت در وزارت ارتباطات است.

تقی پور دسترسی به اینترنت پرسرعت و امن، توسعه اینترنت ملی به دور از دغدغه های فرهنگی و امنیتی برای دولت، تحقق دولت الکترونیک، توسعه کاربردهای فضایی و تلاش و ایجاد فضای رقابتی و کاهش تصدی گری دولت با تجدید ساختار در وزارت ارتباطات را از برنامه ای آینده وزارت ارتباطات دانست.

وی مطرح کردن ارتباطات بعنوان یکی از ارکان مهم اقتصاد کشور را از دیگر سرفصل های مهم فعالیت وزارت ارتباطات در 4 سال آینده بیان کرد و افزود: ارتباطات و فناوری اطلاعات می تواند عاملی برای توسعه صادرات غیر نفتی باشد.

وی افزود: اپراتورهای تلفن کشور می توانند به جای استفاده از خدمات خارجی از توان داخلی بهره گیرند.

وزیر ارتباطات اظهار داشت: سعی خواهیم کرد از بخش خصوصی و غیر دولتی فعال در حوزه ICT حمایت کنیم.

  • ۸۸/۰۶/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">