ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه گسترده فناوری اطلاعات و ارتباطات و بهره برداری از آن برای ارتقای اقتصادی از مهمترین برنامه های بنده است.

"رضا تقی پور" که روز دوشنبه در دومین روز از بررسی رای اعتماد به 21 وزیر پیشنهادی رییس جمهوری در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی سخن می گفت، افزود: امیدواریم با حمایت دولت و مجلس در این حوزه توفیق داشته باشیم.

وی گفت: برنامه های بنده در دو بخش سیاست های کلان و اجرایی بوده که برنامه های اجرایی در 17 فصل و به طور جامع ارایه شده است.

وی اظهار داشت: صعود از اقتصاد منبع بنیان بر مدار توسعه یافتگی متکی بر اقتصاد دانش بنیان از مهمترین اهداف دولت نهم و دهم است.

تقی پور با بیان اینکه نیل به اهداف و ارزش های افتخار آفرین دست یافتنی است، گفت: ایران اسلامی با تکیه بر نیروهای جوان می تواند در عرصه های جهانی عظمت گذشته خود را همچون زکریای رازی ها و ابوعلی سیناها به دست آورد و توسعه اقتصادی ایران را بر مبنای توسعه دانش بنیان ایجاد کند.

به گفته وی، ما باید درآمدهای خود را از طریق فروش نفت و گاز و غیره...به درآمدهای ناشی از فروش دانش تبدیل کنیم.

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به دستاوردهای علمی و فناوری در زمینه هسته ای، نانو و هوا و فضا خاطرنشان کرد: این دستاوردها با حمایت رهبر معظم انقلاب، رییس جمهور، مجلس و حمایت همه جانبه ملت به وجود آمد.

تقی پور ادامه داد: دستاوردهای به دست آمده نشان دهنده توان و پتانسیل بالای فناوری در کشور است.

وی ارتباطات و فناوری اطلاعات را به عنوان عامل پیشبرد دانش بنیان در تمامی فناوری های دیگر ذکر و متذکر شد: برنامه 5 ساله، چشم انداز 20 ساله، نوگرایی و نوآوری نیازمند رویکرد جدیدی مبنی بر توسعه دیجیتالی بر پایه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)است.

وی تاکید کرد: با رویکرد مناسب در این حوزه تعاملات اقتصادی سامان یافته، هزینه ها کاهش، دانش عمومی افزایش، عناصر غیرکارآمد شناسایی و از سیستم حذف می شود.

وی به برنامه پیشنهادی خود اشاره و تصریح کرد: برنامه های بنده در 5 حوزه زیرساختی ارتباطات کشور و توسعه فناوری اطلاعات برای رشد جهشی در عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فضایی، امور پست و ...است.

وی توسعه شبکه های ارتباطی روستایی برای رشد فعالیت های کشاورزی و جلوگیری از مهاجرت به شهرها و مهاجرت بالعکس، حضور در بازار 3 هزار میلیارد دلاری تجارت فناوری اطلاعات و ارتباطات، توسعه شبکه ملی اطلاعات (اینترنت ملی یا همان اینترانت) و توسعه شاهراههای ارتباطی جمهوری اسلامی ایران را با جهان خارج، از جمله برنامه های خود ذکر کرد.

به گفته وی، باید با تکیه بر مباحث خصوصی سازی، توسعه اپراتور های جدید در حوزه ارتباطات بیش از گذشته، بر ارایه خدمات بهتر و پیشرفته تر به ویژه برای مناطق محروم و روستایی گام هایی را برداریم.

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: اپراتور سوم قرار بود از طریق مزایده واگذار شود، که مزایده آن در اردیبهشت برگزار شد و نفرات اول تا سوم مشخص شدند.

اما به گفته وی، پس از آن مباحثی در خصوص برنده اول مزایده پیش آمد به همین دلیل، که بخشی از آن سیاسی بود برنده اول مشکلات داشت و کار انجام نشد.

تقی پور ادامه داد: بر همین اساس ادامه کار از طریق مزایده ممکن نشد و در حال حاضر ما می خواهیم از طرق دیگر قانونی و یا تجدید مزایده این کار را انجام دهیم و باید تاکید کنم که راه اندازی اپراتور سوم تلفن همراه از اولویت های بنده است.

لازم به ذکر است که رضا تقی پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات ناطق مخالف نداشت به همین دلیل ناطقان موافق نیز سخنرانی نکردند.

  • ۸۸/۰۶/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">