ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تبدیل ودایع مشترکان بار دیگر بررسی می شود

| سه شنبه, ۴ تیر ۱۳۸۷، ۰۳:۲۸ ب.ظ | ۰ نظر

تبدیل ودایع مشترکان مخابرات به سهام که به طور کلی منتفی اعلام شده بود ، مجددا توسط وزارت اقتصاد و دارایی مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار موبنا حسین صمصامی سرپرست وزارت اقتصاد و دارایی در آخرین اظهارات خود در خصوص ورود مخابرات به بورس، به بحث سهام دار شدن مشترکان این شرکت اشاره کرده و گفته است که این طرح برای بررسی مجدد در دستور کار هفته آینده این وزارتخانه قرار گرفته و احتمال تبدیل ودایع مشترکان انواع تلفن به سهام وجود دارد.

این در حالی است که مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با رد این مطلب به خبرنگار موبنا گفت: بحث تبدیل ودایع مشترکان به سهام کاملا منتفی است و ودایع به عنوان بدهی به مردم، نزد مخابرات باقی خواهد ماند.

صابر فیضی تاکید کرد که ودایع مشترکان به عنوان حقوق عمومی بوده و ما در جریان تبدیل آن به سهام نیستیم.

در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی اقدامات لازم جهت خصوصی شدن شرکت مخابرات از اوایل سال گذشته صورت گرفت و براساس برنامه زمان‌بندی مقرر شد که سهام این شرکت اول دیماه در بورس عرضه ‌شود، اما بحث‌های پیرامون تبدیل ودایع مشترکان تلفن همراه به سهام و نیز نبود پروانه اپراتور اول، از موانع اصلی تاخیر در عرضه سهام برای شرکت بود.

با این حال شرکت مادر تخصصی مخابرات ایران ، با سرمایه 14 هزار میلیاردتومان در 27 اسفند ماه 86 با شروطی مبنی بر ثبت شرکت، اصلاح اساسنامه، تبدیل شدن به سهام عام و پایان یافتن عملیات اداری شرکت زیر ساخت، در بورس پذیرش شد تا پس از شفافیت و ارایه مدارک و اطلاعات، پنج درصد سهام آن در بورس عرضه شود.

اما از آن زمان تا کنون نیز ، به دلیل حدود 6 هزار میلیارد تومان دارایی مخابرات که مربوط به ودایع مشترکان است و نیزعدم شفاف سازی بدهی این شرکت به مشترکان ، زمان عرضه مخابرات بارها به تاخیر افتاده و حتی در 22 خرداد که زمان نهایی برای ورود شرکت غول پیکر مخابرات در بورس از سوی سازمان خصوصی سازی در نظر گرفته شده بود، نیز این مهم انجام نپذیرفت .

  • ۸۷/۰۴/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">