ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تبریک زودهنگام مقامات دولتی به مگافون روسیه

| سه شنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۷، ۰۲:۳۹ ب.ظ | ۰ نظر

اپراتور تلفن همراه روسی «مگافون» رسما حضور خود در ایران و آمادگی برای شرکت در رقابت «اپراتور سوم تلفن همراه» اعلام کرد.

در یک نشست رسانه‌ای در شامگاه بیست و سوم اردیبهشت ماه در تهران، مقامات شرکت روسی «مگافون» که یک اپراتور تلفن همراه است، در نخستین مواجهه مستقیم خود با رسانه‌های ایرانی، تصمیم خود برای سرمایه‌گذاری در ایران را رسما اعلام کردند.

مدیران این اپراتور روسی همچنین قصد خود برای شرکت در مزایده اپراتور سوم تلفن همراه ایران را که به زودی برگزار خواهد شد علنی نمودند.

به گزارش ایتنا این شرکت که در سال 2002 از ادغام چند اپراتور کوچک‌تر تشکیل شد، هم اکنون جوان‌ترین اپراتور ارتباطات موبایل کشور فدراسیون روسیه محسوب می‌شود، و با 37 میلیون مشترک، حدود 21درصد از بازار ارتباطات این کشور را به عهده دارد.

همچنین مگافون اولین اپراتوری است که خدمات نسل سوم را در این کشور ارائه نموده است.

این شرکت هم‌اکنون با 463 اپراتور موبایل در 203 کشور جهان قرارداد رومینگ دارد.

اما در بعد خدمات در خارج از روسیه، شرکت بین‌المللی مگافون به تازگی تاسیس شده و قصد گسترش فعالیت‌های خود در خارج از روسیه را دارد، با این حال تنها حضور کوتاه مدت در تاجیکستان به عنوان تجربه بین‌المللی این شرکت عنوان گردید.

در نشست خبری این شرکت خصوصی خارجی، محامدپور معاون آموزش وزارت ICT نیز حضور یافته بود که تاکید داشت هدف حضور خود را تشویق برای سرمایه‌گذاری خارجی در ایران عنوان نماید، و لزوم انتقال تکنولوژی را به آنان یادآوری کند.

همچنین کردزنگنه رییس سازمان خصوصی‌سازی ایران نیز که گویا بدون پیش‌بینی قبلی در مراسم حاضر شده بود، به سخنرانی پرداخت.

در حالی که مدیران شرکت مگافون و گردانندگان جلسه خبری، تلاش داشتند شریک ایرانی شرکت مگافون را نامعلوم عنوان نمایند -که به زودی و با انجام مذاکرات مشخص خواهد شد- دو مقام دولتی حاضر در جلسه، در میان سخنان خود، به مدیران مگافون «تبریک» گفتند.

این مسئله باعث تعجب و انتقاد خبرنگاران گردید.

به عقیده برخی خبرنگاران، با وجود مزایده اپراتور سوم تلفن همراه ایران که به زودی برگزار خواهد شد، حضور مقامات ایرانی در جلسه مربوط به یکی از داوطلبان خارجی این مزایده، می‌تواند واجد حاشیه بوده و برگزاری سالم و عادلانه آن را مخدوش نماید.

همچنین اصرار برخی خبرنگاران برای دریافت نام صریح طرف ایرانی شرکت مگافون، با تندی از سوی یکی از مقامات دولتی روبرو شد و باعث اتمام زودرس جلسه گردید.

با این وجود، شنیده‌ها از احتمال مشارکت بخش اقتصادی یکی از نهادهای بزرگ مذهبی در شمال شرق ایران حکایت داشت.

  • ۸۷/۰۲/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">