ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تبریک و چند توصیه به اپراتور سوم

| شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۹، ۱۱:۲۳ ق.ظ | ۱ نظر

علی شمیرانی - سرانجام پرونده سومین بهره بردار شبکه تلفن همراه کشور با اعطای پروانه به شرکت تامین تلکام مختومه شد. اپراتور سوم در حالی رسما وارد عرصه خدمات دهی می شود که دو اپراتور پیشین بیش از 50 میلیون سیم کارت (فعال و غیر فعال) واگذار کرده اند.

اما آنچه اپراتور سوم را از دو اپراتور دیگر متمایز می کند، تفاوت نسل و در واقع خدمات قابل ارایه است.

آنچه مسلم است، به واسطه خدمات پیشرفته قابل عرضه از سوی این اپراتور، در فاز نخست جامعه مخاطب و مشتریان بالقوه اش نیز افرادی خواهند بود که دارای نیازهای خاص هستند.

در حال حاضر دو سرویس مکالمه و پیامک را می توان پرمصرف ترین خدمات مورد توجه مشترکان تلفن همراه در ایران نامید. اگرچه اپراتور سوم علاوه بر خدمات نامحدود قابل ارایه ارزش افزوده، قاعدتا دو سرویس پرمصرف و مورد علاقه ایرانی ها را ارایه خواهد داد، اما با توجه به نحوه عملکرد اپراتورهای فعلی و در یک نگاه قیاسی شاید بتوان توصیه هایی را به اپراتور تازه وارد داشت.گذشته از انتخاب برند، شعار و احتمالا رنگ حساب شده، به نظر می رسد انتظار اول از اپراتور سوم که هم اکنون سنگ بنای خود را می گذارد، کیفیت و ثبات در ارایه خدمات است. در حال حاضر کیفیت و ثبات در برقراری مکالمات در شبکه ارتباطات سیار کشور به یکی از خواسته‌های اصلی و ابتدایی مشترکان تبدیل شده است.

تحول در شیوه اطلاع رسانی و تکریم مشترکان از دیگر ملزومات و نقاط ایجاد تمایز برای اپراتور سوم است. فرهنگ سازی و ایجاد تنوع در ارایه خدمات نوین، تحول در نحوه خدمات دهی از لحظه ثبت نام تا ارایه خدمات پشتیبانی، الکترونیکی کردن ارایه خدمات، ارایه سیستمی به منظور شفافیت مالی و عملکردی در صورتحساب مشترکان، فراهم آوردن زمینه های لازم برای حفظ حریم خصوصی کاربران از طریق رفع هر گونه امکان سوءاستفاده و مزاحمت از طریق شبکه اپراتور از جمله موضوعات قابل توجه به شمار می رود.

شاید بتوان موارد متعدد دیگری را نیز از زبان کاربران شبکه تلفن همراه کشور خطاب به اپراتور سوم نوشت، اما تحقیق و مطالعه جامع درباره مشکلات کاربران، نیازهای بی پاسخ، اشکالات و ابهامات درباره عملکرد اپراتورهای فعلی، تغییر شکل ارایه خدمات کشوری و ... از دیگر مواردی است که جا دارد اپراتور سوم به منظور ورودی موفق به بازار تلفن همراه کشور، مد نظر قرار دهد تا سهم مناسبی از این بازار کسب کند.

فناوران اطلاعات با تبریک به مناسبت کسب پروانه سومین بهره بردار شبکه ارتباطات سیار کشور به شرکت تامین تلکام و آرزوی توفیق برای آن، آمادگی خود را برای کمک به ارتقای خدمات و فعالیت های این اپراتور و تمامی جامعه ارتباطات کشور اعلام می دارد.
منبع : روزنامه فناوران

  • ۸۹/۰۲/۱۱

نظرات  (۱)

آخه تامین هم شد اسم؟ امیدوارم حداقل روی اسم شبکه و سیمکارتاش یه اسم فارسی بزاره و از اسامی عربی خبری نباشه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">