ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تجارت الکترونیکی در ایران عملیاتی شد

| سه شنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۸۴، ۱۲:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

امکان اجرای کامل تجارت الکترونیکی متناسب با ساختار داخلی موجود در ایران سامان‌‌دهی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهر، وزیر بازرگانی که در حاشیه افتتاح پروژه‌های ICT وزارت بازرگانی سخن می‌گفت با بیان این مطلب افزود: به دلیل آماده نبودن برخی از زیرساخت‌های موردنیاز و همچنین نهایی نشدن فعالیت‌های برخی از دستگاه‌هایی که وظیفه امور مختلف تجارت الکترونیکی را بر عهده دارند امکان انجام یک فعل تجارت الکترونیکی به طور کامل وجود ندارد.

وی افزود: به همین دلیل در وزارت بازرگانی پروژه پیشگام تجارت الکترونیکی را تعریف کردیم که با عملیاتی شدن آن در یک سایت محدود امکان اجرای کامل تجارت الکترونیکی را متناسب با ساختار موجود ایران سامان‌دهی کردیم که هرچه این ساختار پیشرفته‌تر شود این شبکه قدرت گسترده‌ شدن را دارد.

شریعتمداری در خصوص دیگر پروژه‌های ICT وزارت بازرگانی گفت: صدور گواهی امضای دیجیتال (CA) یکی دیگر از این پروژه‌ها است که عملیاتی شده است.

وی افزود: از این پس هر استفاده‌کننده از خدمات الکترونیکی با هر موضوعی دارد فعالیت‌های انتقال اطاعات و انتقال فعالیت‌های خدماتی از طریق شبکه می‌شود می‌تواند به وسیله یک شناسه که مورد تایید مرکز ملی صدور گواهی امضای کشور است، فعالیت کرده که این امر موجب بالا رفتن امنیت فعالیت‌های الکترونیکی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پورتال نظام جامع اطلاع‌رسانی تجاری کشور نیز عملیاتی شده است که یک سایت قابل دسترس برای اطلاعات گوناگون اقتصادی و نه فقط تجاری است.

وزیر بازرگانی در خصوص پروژه توسعه و تکمیل نقطه تجاری ایران گفت: این پروژه هم‌اکنون در 28 استان کشور آماده فعالیت است که با 130 نقطه تجاری دنیا ارتباط دارد و از طریق آن علاوه بر امکان مذاکرات الکترونیکی تجاری در زمینه تجارت کالا و خدمات امکان معرفی الکترونیکی محصولات نیز وجود دارد.

شایان ذکر است استانداردسازی کدینگ کالا ، خدمات و مطالعه امکان‌سنجی تجارت الکترونیکی از دیگر مواردی است که دیروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

  • ۸۴/۰۵/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">