ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تحریم مانع از توسعه IT شده است

| پنجشنبه, ۱ دی ۱۳۸۴، ۰۲:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

دبیر دومین کنفرانس مدیریت فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات گفت: بیشتر کشورهای کمتر توسعه یافته با مشکل دسترسی به آخرین تکنولوژی روز جهان روبرو هستند، اما در کشور ما علاوه بر این مشکل مساله تحریم‌هایی اعمال شده در برخی زمینه‌ها به ویژه دسترسی به تکنولوژی‌ «های تک» سبب توسعه نیافتگی بخش IT در کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دبیرخانه کنفرانس مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات علی اکبر فرهنگی با اعلام این مطلب افزود: هر چند به طور بالقوه از نظر تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات IT در کشور وضعیت نسبتا مطلوبی داریم، اما در حال حاضر در این زمینه در شرایط مطلوبی قرار نداریم.

وی با اشاره به رشد نیافتگی تکنولوژی‌های اطلاعات و ارتباطاتی در کشور، در دو بعد نرم‌افزاری و سخت افزاری تصریح کرد: برای رفع این معضل، می‌بایست شرایط را به نفع کسانی که دست‌اندرکار این بخش ها هستند، دگرگون کرده تا بتوانیم در عرصه بین‌المللی بهتر ظاهر شویم.

فرهنگی خاطر نشان کرد: ضروری است، یک نوع پیوند ارگانیک میان بخش‌های دانشگاهی، آموزشی و پرورش و علوم و فنون موجود در جامعه ایجاد شود و برنامه‌ریزان نیز این موارد را مورد توجه قرار دهند تا بتوانیم به توسعه لازم دست پیدا کنیم.

  • ۸۴/۱۰/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">