ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تحقیق و تفحص از مخابرات آغاز شد

| سه شنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۸۸، ۰۳:۱۳ ب.ظ | ۰ نظر

رییس هیات تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مخابرات ایران، از آغاز این تحقیق و تفحص خبر داد و گفت: آماده دریافت گزارشات مردم در این مورد هستیم.

به گزاش (ایسنا)، علی مطهری در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که یکی از وظایف سیستم قانونگذاری کشور آن است که علاوه بر وظیفه‌ی قانونگذاری به نظارت بر عملکرد سازمان‌ها، شرکت‌ها و نهادها بپردازد، تصریح کرد: یکی از شیوه‌های نظارت مجلس تحقیق و تفحص است. بنابراین طبق ماده‌ی 198 آیین‌نامه‌ی داخلی مجلس و بر اساس اصل 76 قانون اساسی تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مخابرات ایران از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شد و بر این اساس هیاتی در کمیسیون صنایع و معادن برای پیگیری آن تشکیل شد.

وی تصریح کرد: هیات رییسه‌ی تحقیق و تفحص از شرکت مخابرات کشور 11 تن از نمایندگان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هستند که از این تعداد چهار نفره علی مطهری رییس هیات تحقیق و تفحص، قاضی‌پور و شریف‌حسینی نواب رییس و گروسی دبیر هیات رییسه‌ی تحقیق و تفحص از شرکت مخابرات ایران هستند.

رییس هیات تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مخابرات ایران، در ادامه با اشاره به این‌که موضوعات تحقیق و تفحص بر اساس درخواست اولیه‌ی نمایندگان در 14 بند به اطلاع مردم می‌رسد، از جمله درخواست‌های اولیه را وجوه خارج از شمول، مرکز تحقیقات مخابرات، نحوه‌ی اعمال قیمت تمام شده در بودجه‌ی سالانه، مناقصات و مزایده‌ها و نحوه‌ی پرداخت حقوق پیمانکاران، میزان تحقق برنامه‌ی پنج‌ساله‌ی چهارم در مخابرات، واگذاری بدون ضابطه‌ی تلفن ثابت و همراه به اشخاص حقیقی و حقوقی، خسارت ناشی از عدم انجام به موقع تعهدات به مردم، عدم بهبود کیفیت تلفن همراه و نحوه‌ی درآمد و هزینه‌ی شرکت ارتباطات سیار، تعرفه‌ی SMS، پروژه‌ی شش میلیارد تومانی کنسرسیوم داخلی، صورت‌های مالی و غیره عنوان کرد.

مطهری با اشاره به این‌که دفتری در شرکت مخابرات و وزارت ارتباطات تشکیل شده است، گفت: آدرس این دفتر تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، پشت پارک شریعتی، کوچه میلان، پلاک یک است که این دفتر آماده‌ی دریافت گزارشات مردمی و گزارشات متخصصین در عرصه‌ی ارتباطات است تا پس از ارایه‌ی این گزارشات و جمع‌بندی‌ها نتایج گزارش هیات تحقیق و تفحص از شرکت مخابرات ایران به هیات رییسه‌ی مجلس تقدیم شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به این‌که بر اساس ماده‌ی 198 آیین‌نامه‌ی داخلی مجلس پس از صدور و ابلاغ تحقیق و تفحص‌ها شش ماه زمان برای تحقیق و تفحص در نظر گرفته شده است، اظهارداشت: شش ماه دیگر نیز این مدت قابل تمدید است که ما امیدواریم طی یک سال تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مخابرات ایران صورت گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که پروژه‌ی شش میلیارد تومانی کنسرسیوم داخلی چه نوع پروژه‌ای بوده است؟ گفت: این پروژه یک قراردادی با کنسرسیوم داخلی است که بر اساس نظر نمایندگان به خوبی این قرارداد محقق نشده است و به دلیل این موضوع و حرکتی که شرکت مخابرات و وزارت ارتباطات داشته است این پروژه مورد بررسی قرار می‌گیرد. البته کلیت این قضیه این است که توان تولید داخلی و شرکت‌های ارایه دهنده مورد بحث ماست. همچنین پشتیبانی کارفرما، وزارت ارتباطات و همکاری شرکت مخابرات نیز در این راستا مدنظر قرار می‌گیرد.

مطهری در ادامه با بیان این‌که ارایه و انتشار هر گونه اطلاعات مربوط به این تحقیق و تفحص تا پیش از آنکه گزارش نهایی آن در صحن قرائت شود ممنوع است، گفت: در حال حاضر کارهای تحقیقاتی هیات تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مخابرات ایران آغاز شده و همچنین کارهای تشکیلاتی و امکانات مورد نیاز آن نیز تامین شده است.

رییس هیات تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مخابرات ایران، افزود: اصل تحقیق و تفحص باید بی‌طرف و بدون جهت‌گیری اولیه باشد و پس از بررسی به صحت و سقم آن برسیم.

مطهری در پایان با اشاره به این‌که همکاری شرکت مخابرات و وزارت ارتباطات در این زمینه بسیار خوب بوده است از این همکاری ابراز رضایت و از شرکت مخابرات ایران قدردانی و تشکر کرد.

  • ۸۸/۰۲/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">