ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تحمیل مسوولیت‌های جهانی به کاربران اینترنت

| سه شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۳، ۰۳:۵۹ ق.ظ | ۰ نظر

یکی از دیگر موضوعات جالب توجه در نشست روز نخست اجلاس جهانی سران درباره جامعه اطلاعات (WSIS+10) به تحمیل برخی مسوولیت‌ها به کاربران اینترنت مربوط می‌شد.

به گزارش آی‌تی‌آنالیز یکی از مدیران نشست با طرح این پرسش که برخی این سوال را می‌پرسند که ما در کشور خود مشکلاتی در حوزه اینترنت داریم، حال این مسایل را به کجا باید منتقل کنیم؟ واقعیت آن است که اینترنت امروزه پرسش‌های زیادی را ایجاد کرده و کمتر نهادی مسوولیت برخی مسایل به ویژه در حوزه‌های امنیتی را می‌پذیرد.

از این رو همانطور که مسوولیت امنیت بسیاری از چیزها همچون خانه، ماشین و ... به خود مردم سپرده شده و از آنها خواسته می‌شود که با تدابیر امنیتی همچون انواع قفل‌ها از اموال خود محافظت کنند، رفته رفته بسیاری از مسوولیت‌های اینترنتی نیز در حال تحمیل به کاربران اینترنت است. به همین منظور دولت‌ها دایماً به کاربران توصیه‌های متعدد می‌کنند که برای پیشگیری از هک نشدن، ویروسی نشدن و از دست ندادن اطلاعات همواره باید اقدامات بیشتری به عمل آورند.

این موارد نیز از جمله مسایل لاینحل و البته جدید هستند، اگرچه در برخی موارد همچون انواع جرایم سازمان یافته اقداماتی در عرصه جهانی در حال انجام است، اما در عین حال مسایل و مسوولیت‌های بیشتری به آهستگی در حال انتقال به کاربران اینترنت است.

  • ۹۳/۰۳/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">