ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تخصیص وام 3میلیارددلاری به اپراتورها

| شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۱، ۰۷:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات گفت: یکی از مصوبات ستاد حمایت از تولیدات بومی فاوا، استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای اپراتورها است که در این راستا تفاهم نامه ای 3 میلیارد دلاری بین پست بانک و صندوق توسعه ملی منعقد شده است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، ظهر امروز نشستی در خصوص تشریح دستاوردهای ستاد حمایت از تولیدات بومی فاوا، در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

در این نشست، رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرتضی برابری رئیس موسسه تحقیقات ICT وزارت ارتباطات، محمود لیائی مشاور وزیر ارتباطات در امور صنعت و دبیر ستاد حمایت از تولیدات بومی فاوای وزارت ارتباطات حضور داشتند.

بنا بر این گزارش، در این نشست رضا تقی پور اظهار داشت: طراحی یک مدل و الگو برای تنظیم رابطه تولید و مصرف، سبب مدیریت واردات و تولید داخلی می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: هدف اصلی ستاد حمایت از تولیدات بومی فاوا، حمایت از تولیدکنندگان این حوزه است همچنان که در این راستا بیش از 6 محصول اصلی با حمایت وزارت ارتباطات و موسسه تحقیقات ICT در مسیر تولید قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: تلاش این وزارتخانه آشنایی اپراتورها با توانمندی داخلی و برقراری ارتباط بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است.

وزیر ارتباطات گفت: یکی از اولویت های کاری فعلی وزارت خانه، تجاری سازی تولیدات است؛ همچنان که هم اکنون در تولید تجهیزات هسته مراکز فرستنده و گیرنده شبکه‌های مخابراتی به خودکفایی رسیده ایم و تلاش داریم این محصولات بومی در داخل به کار گرفته شوند و از ورود تجهیزات مشابه خارجی جلوگیری شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین از حمایت‌ مالی با پرداخت تسهیلات کم بهره به تولیدکنندگان فن آوری از محل وام وجوه اداره شده خبر داد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به چند مصوبه ستاد حمایت از تولیدات بومی فاوا، گفت: طراحی مدل واردات اقلام وارداتی و‌ استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای شبکه‌های اپراتورهای موجود، از جمله مصوبات این ستاد است.

وی ادامه داد: در این راستا تفاهم نامه 3 میلیارد دلاری میان پست بانک و صندوق توسعه ملی منعقد شده که شرکت‌های حائز شرایط دریافت این تسهیلات، باید از طریق پست بانک اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان گفت: در سال 2010، سهم مخارج ICT در ایران 15 هزار میلیارد و 800 میلیون تومان، معادل 4.9 درصد تولید ناخالص ملی بود که این رقم هر ساله در حال افزایش است.

تقی پور تصریح کرد: در حال حاضر ایران در تولید 150 قلم کالای ارتباطی و مخابراتی به خودکفایی رسیده و انواع کابل‌های مخابراتی، تجهیزات غیرفعال در شبکه‌ها، آنتن، دکل مخابراتی، کانکس، سوئیچ، منابع تغذیه، سیستم های انتقال و نرم افزارهای امنیتی شبکه و نرم افزار صورتحساب گیری به طور کل در داخل تولید می‌شود.

وی تاکید کرد: ورود این اقلام به کشور، تحت هیچ شرایطی مجاز نیست و ثبت سفارش نمی‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: تنها بخشی از تجهیزات شبکه‌های ارتباطی و فناوری‌ اطلاعات که تولید آن در داخل میسر نیست و تولید داخل پاسخگوی نیاز فعلی کشور نیست، به صورت مدیریت شده و محدود وارد کشور می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: ورود نرم افزارهای امنیتی خارجی، بر خلاف امنیت عمومی است؛ همچنان که در زمینه تولید تجهیزات پدافند غیرعامل به تولیدات داخلی اکتفا می کنیم.

تقی پور اضافه کرد: امروز کشور به تولیدکنندگان بزرگ و قدر نیاز دارد و باید به مشکل نبود شرکت‌های بزرگ توجه شود.

  • ۹۱/۰۴/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">