ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تداوم عرضه سیمکارت‌های بی‌صاحب

| سه شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۱، ۰۳:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

در حالیکه امروز مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی امنیت اخلاقی و اجتماعی کشور میزبان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرماندهان نیروی انتظامی است، همچنان روند واگذاری سیمکارتهای اعتباری بدون ثبت مشخصات خریداران بوسیله اپراتور ایرانی- خارجی ام.تی.ان. ایرانسل در سطح شهرها ادامه دارد.

به گزارش موبنا در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی قرار است موضوع امنیت اخلاقی و اجتماعی با حضور مسئولان ارشد کشورمورد بررسی قرار گیرد.

این در حالیست که یکی از چالش های پیش روی جامعه مسئله امنیت است که در واقع با تداوم توزیع سیمکارت های ثبت نام نشده، موضوع امنیت جامعه درابعاد مختلف مورد تهدید قرار گرفته است.ضمن آنکه هر روز شاهد انتشار اخباری در رسانه هاهستیم که با استفاده از سیمکارت های ثبت نام نشده، امنیت اجتماعی بسیاری از افراد مورد تهدید قرار می گیرد.

این سیمکارت ها در برخی سوپر مارکت ها، کیوسکهای روزنامه فروشی وحتی توسط شماری دستفروشان به صورت گسترده بدون تقاضای مدارک شناسایی و یا احراز سن قانونی متقاضیان عرضه شده و این روند با وجود بازتابهای گسترده رسانه ای آن همچنان ادامه دارد.

اپراتور چند ملیتی ایرانسل بارها برای عرضه سیمکارت از این شیوه استفاده کرده و هیچگاه با جریمه از سوی مسئولان دولتی و یا قضایی کشور برای تخلفات گسترده اش مواجه نشده است.

به اعتقاد کارشناسان، عرضه سیمکارت های فعال، بدون ثبت مشخصات خریداران آن هم به صورت گسترده جدای از تایید سودجویی های مسئولان این اپراتور صرفا تحریک کننده جوانان و نوجوانانی است که در فصل تابستان و فراغت از تحصیل با علم به اینکه مالک این سیمکارت در شبکه شناسایی نخواهد شد، تبعات فرهنگی- اجتماعی و حتی امنیتی گسترده ای به همراه دارد.

  • ۹۱/۰۴/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">