ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تداوم قطعی ارتباطات اینترنت کشور

| چهارشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۸۹، ۰۳:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرکل مهندسی عملیات و هماهنگی شبکه دیتا شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد قطعی کابل دریایی شبکه اینترنت بین الملل که حدود 20 درصد ارتباطات کشور را دچار مشکل کرده است گفت: این قطعی با همان شرایط گذشته همچنان پابرجاست.

حسن کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بروز این اختلال در شبکه اینترنت کشور که از اواخر هفته گذشته پیش آمده است گفت: تاکنون تغییری در این مشکل به وجود نیامده و همچنان با قطعی ارتباط در مسیر کابل دریایی smw4 روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه شرکت سرویس دهنده قول رفع خرابی تا روز گذشته را به ما داده بود ادامه داد: مشکل رفع نشده و این مشکل همچنان تاکنون رفع نشده است.

به گفته کریمی در قرارداد منعقده با این شرکت سرویس دهنده SLA (موافقتنامه سطح دسترسی خدمات) در نظر گرفته شده که در این شرایط امکان درخواست خسارت وجود دارد اما نیازمند طی مراحل حقوقی است.

به گزارش مهر، بخشی از ارتباطات شبکه اینترنت کشور که از کابل دریایی (smw4 (sea-me-we4 گرفته می شود از هفته گذشته با مشکل قطعی مواجه شده که گفته می شود این مشکل داخلی نبوده و منشا آن در کشور ایتالیا است. به همین دلیل قطعی ارتباط و اختلال نه تنها در کشور ما بلکه در بسیاری از کشورهایی که از این کابل دریایی سرویس می گیرند بروز پیدا کرده است.

طبق اعلام مسئولان شرکت ارتباطات زیرساخت تا زمانی که این قطعی برطرف نشود کندی سرعت اینترنت در کشور را خواهیم داشت.

کریمی پیش از این نیز به مهر گفته بود منشا قطعی پیش آمده یکی از فیبرهای اصلی است که شرکت ارتباطات زیرساخت از آن اینترنت دریافت می کند و به همین دلیل نمی توان مسیر پشتیبان و جایگزین برای آن در نظر گرفت.

  • ۸۹/۰۲/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">