ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ترامپ اسفاده از ارز مجازی ونزوئلا را ممنوع کرد

| سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۶، ۰۲:۲۳ ب.ظ | ۰ نظر

در حالی ونزوئلا با راه‌اندازی ارزهای مجازی به دنبال کاهش سلطه دلار و دور زدن تحریم‌های آمریکا است که ترامپ با صدور فرمان اجرایی همه شرکت‌های آمریکا را از معامله با این نوع ارز منع کرد و استفاده از این ارز را نقض تحریم‌ها مطرح کرد.

به گزارش فارس، به نقل از رویترز، دونالد ترامپرئیس‌جمهور آمریکا با صدور فرمان اجرایی، همه شرکت‌های آمریکایی را از مبادله تجاری با ارز مجازی ونزوئلا موسوم به «پترو» منع کرد.

همچنین وی هشدار داد که اقدام  ونزوئلا در راه‌اندازی ارز مجازی به نوعی کم ارزش کردن دموکراسی در بین کشورهای عضو اوپک است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا به خبرنگاران اعلام کرد: ارز مجازی «پترو» تلاشی از سوی ونزوئلا برای گمراه کردن سرمایه‌گذاران بین‌المللی است و از نظر آمریکا هرگونه مبادله تجاری با این ارز نقض تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا محسوب خواهد شد.

این مسئول ارشد در دولت آمریکا گفت: سرمایه‌گذاری با پترو باید کاملا تحت نظر باشد چرا که می‌تواند به نوعی حمایت از این کشور دیکتاتور محسوب شود و راه‌اندازی این ارز تلاشی برای دور زدن تحریم‌های ‌آمریکا و کم ارزش کردن دموکراسی در ونزوئلا است.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: دستور اجرایترامپ مربوط به محدودیت همه مبادلات با این نوع ارز و دیگر مبادلات در داخل توسط هرگونه افرادی از سوی ایالات متحده با هر نوع ارز مجازی، کوین یا توکن‌های دیجیتالی است که توسط دولت ونزوئلا از 9 ژانویه راه‌اندازی شده است.

بر اساس این گزارش مادرو رئیس‌جمهور ونزوئلا امیدوار است که راه‌اندازی ارز مجازی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا به ونزوئلا کمک کند و به نوعی این کشور را در مواجهه با تورم بیش از حد و اقتصاد در آستانه فروپاشی یاری کند. البته در این میان ونزوئلا تحریم‌های آمریکا را نپذیرفته است و آن را غیر قانونی و برخلاف قوانین بین‌المللی می‌داند.

دولت ونزوئلا در این بیانیه اعلام کرده است تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا با هدف تحت فشار قرار دادن مردم این کشور صورت می‌گیرد. فرمان جدید اجرایی ترامپ در حالی صادر شده که این کشور به دنبال اعمال تحریم‌های دیگری بر صنعت نفت ونزوئلا است.

در 20 فوریه مادرو رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد: پیش فروش ارز مجازی پترو در نخستین روز به 735 میلیون دلار رسیده است.

مادرو همچنین گفت: ونزوئلا برای راه‌اندازی ارز مجازی دیگری به نام «پتروگلد» اقدام کرده که پشتوانه آن فلزات طلا خواهد بود.

مقامات کاخ سفید می‌گویند: هر معامله‌ای که توسط ارز مجازی پترو با ونزوئلا انجام شده مورد به مورد بررسی خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، در حال حاضر آمریکا به عنوان یک منبع مهم برای سرمایه‌گذاری با ارزهای مجازی است چرا که اقتصاد این کشور بسیار بزرگ است و سرمایه‌گذاران زیادی در این کشور وجود دارند.

رویترز همچنین می‌نویسد، وزارت خزانه‌داری آمریکا  4 مقام دولتی ونزوئلا را به اتهام فساد و سوء مدیریت اقتصادی در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

یک مقام ارشد کاخ سفید اعلام کرد: این تحریم‌ها مرتبط با صدور ارز مجازی توسط ونزوئلا نیست.

  • ۹۶/۱۲/۲۹

ترامپ

پول مجازی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">