ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ترامپ ۵ میلیارد دلار به آمازون خسارت زد

| دوشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

رییس جمهور آمریکا با توییت خود علیه شرکت آمازون موجب شد ارزش بازار سهام این کمپانی ۵ میلیارد دلار سقوط کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اخیرا در حساب توییتر خود مطلبی علیه سایت آمازون منتشر کرد و مدعی شد این کمپانی بزرگ فروش محصولات آنلاین، آسیب بزرگی به کسب و کارهای کوچک و خرده فروشان وارد می‌کند. این موضوع موجب صدمه به شهرها و ایالت‌های آمریکا شده و فرصت‌های شغلی بسیاری را از بین می‌برد.

همین توییت ترامپ کافی بود تا ارزش بازار سهام آمازون 5 میلیارد دلار سقوط کند. رئیس جمهور آمریکا پیش از این نیز علیه «جف بزوس»، مدیرعامل و مالک آمازون، حملات لفظی فراوانی کرده بود. «بزوس» سال 2013 سهام روزنامه واشنگتن پست را خریداری کرد و از سوی ترامپ متهم به پرداخت نکردن مالیات‌های اینترنتی شد. بزوس همچنین متهم است از واشنگتن‌پست به عنوان پوششی برای کاهش مالیات و نفوذ سیاسی استفاده می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین مخارج کمپانی آمازون و روزنامه واشنگتن پست کاملا از یکدیگر مجزا هستند. از سوی دیگر، جف بزوس در  ماه آوریل جمع‌آوری مالیات بر فروش را آغاز کرد.

ترامپ در سال 2015 در حساب توییتر خود نوشت: جف بزوس، واشنگتن پست را خریداری کرده تا مالیات کمپانی آمازون را که سوددهی ندارد، پایین نگه دارد. در 100 روز نخست کارم (به عنوان رئیس جمهور آمریکا) به این موضوع رسیدگی می‌کنم. آمازون باید مالیات‌های فراوانی پرداخت کند، که البته این کار را انجام نمی‌دهد و آن را بسیار ناعادلانه می‌دانم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">