ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: تروریسم در فضای مجازی در حال شکل‌گیری است در دنیای آینده دزدان از دیوار بالا نمی‌روند بلکه با استفاده از رایانه اقدام به سرقت می‌کنند در چنین شرایطی اگر پلیس ناکارآمد باشد قدرت دفاع از مردم را نخواهد داشت.

به گزارش فارس، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم روز گذشته در نخستین گردهمایی سراسری اساتید دانشگاهی همکاری نیروی انتظامی گفت: تبدیل سازمان عمل‌زده و سنتی پلیس که بدون ویژگی‌های حرکتی در تحولات اجتماعی و ایجاد باور در محیط علمی کشور و علمی کردن پلیس و گام برداشتن در مسیر علم مهمترین دستاورد علمی کشور است.

فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: چهره پلیس در پایان برنامه پنجم باید کارآمد با قابلیت‌های اجتماعی و روانشناسی، کاهش حداکثری هزینه و کاهش اصطکاک با مردم باشد.

سردار احمدی‌ مقدم گفت: در دنیای آینده دزدان از دیواری بالا نمی‌روند اما با استفاده از رایانه اقدام به سرقت می‌کنند در چنین شرایطی اگر پلیس ناکارآمد باشد قدرت دفاع از مردم را نخواهد داشت.

فرمانده ناجا افزود: تروریسم در فضای مجازی در حال شکل‌گیری است و در آینده نیز فعالیت خود را گسترش خواهد داد نمونه آن نیز انجمن پادشاهی و گروه تندر است که در کشورمان بر این مبنا فعالیت می‌کردند.

وی اظهار داشت: اگر در حوزه نرم‌افزاری امنیت وارد کننده باشیم امنیت و کنترل کشور را به دیگران سپرده‌ایم.

سردار احمدی‌ مقدم اعلام کرد: آموزش و پژوهش، حرفه‌گرایی، درونی سازی فناوری‌های نوین و استفاده از فن‌آوری 4 رویکرد اصلی پلیس در نهضت نرم‌افزاری است.

وی اظهار داشت: نیروی انتظامی در افق برنامه پنجم باید نیروهای متدین، بهره‌مند از فناوری نوین، یادگیرنده، حرفه‌گرا، دارای مهارت و قدرت اغنای اجتماعی و گفتمان‌سازی با حداکثر مشارکت‌جویی و مشارکت‌پذیری است.

سردار احمدی‌مقدم افزود: کارآمدی و روزآمدی از اهداف پلیس به عنوان یک پارادایم است که باید در سازمان نهادینه شود.

فرمانده ناجا گفت: تحولات شگرفی در حال و آینده جهان و در حوزه نرم‌افزاری به‌وجود آمده و تغییرات سنتی به سرعت تغییر کرده و پیش‌بینی آنچه روی می‌دهد با توجه به تحولات نیاز به مطالعه و تحقیق دارد.

وی اظهار داشت: انضباط در ناجا و نیروهای مسلح به عنوان تبلور ثبات و ایستایی سازمان است و مانع از پویایی و سرعت می‌شود لذا باید انضباط تعریف جدیدی پیدا کرده زیرا تغییرات مداوم با ساختار نیروی انتظامی در حال حاضر انطباق ندارد.

سردار احمدی‌مقدم تأکید کرد: تحول‌پذیری و تغییر رویکردهای سازمان به‌ عنوان یک پارادایم مدنظر قرار گرفته است.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: تصمیمات ناجا باید از درون ساختارهای علمی شروع شده و این تصمیمات باید دارای پشتوانه نظری و علمی باشد. این‌گونه در مدیریت مشارکتی همه حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به جامعه محوری پلیس در آینده گفت: جامعه‌محوری در مقابل تهدید محوری شکل می‌گیرد و در آن مشارکت آحاد جامعه در مقابل تهدیدات جامعه حضور خواهند داشت.

سردار احمدی‌مقدم تأکید کرد: دانش و پژوهش، آموزش و رویکرد اجتماعی از موارد مورد تأکید است و باید در ناجا به آنها توجه شود.

فرمانده ناجا اعلام کرد: ایران می‌تواند صاحب اندیشه نوین امنیتی باشد، پژوهش در این راستا می‌تواند مؤلفه‌های دانش انتظامی را مشخص کرده و نیروی انتظامی به‌عنوان یک سازمان تولید کننده علم در منطقه شود.

وی اظهار داشت: همکاری پلیس با دانشگاه در حوزه عمل و نظر باید شکل بگیرد و اساتید و نخبگان دانشگاهی باید پشتیبان نیروی انتظامی باشند.

فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: در حوزه آموزش باید نگاه‌ها برای استخدام نیروهای جدید تغییر کرده و نیروی انتظامی از یک سازمان سنتی به سازمانی جدید تبدیل خواهد شد.

  • ۸۹/۰۴/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">