ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ترکسل همچنان به دنبال شکایت از ایران

| شنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۱، ۰۶:۳۸ ب.ظ | ۱ نظر

در منازعه ای که اخیرا بین شرک ترک سل و شرکت آفریقای جنوبی ام تی ان پیش آمده است ، شرکت ترک ادعاهایی را علیه ایران و مقامات ایرانی مطرح کرده است .

شرکت ترک سل، اپراتور تلفن همراه در ترکیه، در بیانیه ای رسمی نوشته است که به تازگی به اطلاعاتی دست یافته که بر اساس آن، برنده شدن شرکت ام تی ان، اپراتور موبایل در آفریقا، در مزایده اپراتور خصوصی تلفن همراه در ایران است نتیجه "برخی اقدامات ام تی ان بوده است".

شرکت ام تی ان، در سال ۲۰۰۴ توانست در رقابت با شرکت ترک سل برنده شود و ۴۹ درصد از سهام اولین اپراتور خصوصی تلفن همراه ایران را در اختیار بگیرد.

شرکت ترک سل اعلام کرده است که به دلیل خسارتی که اقدامات ام تی ان به شرکت ترک سل و سهامدارانش وارد کرده است، شکایتی را تسلیم دادگاه کرده و خواهان دریافت غرامت شده است.

ترک سل نوشته است که به دلیل اینکه هر دو شرکت با ایالات متحده روابط تجاری دارند، و بر اساس این ادعا که شرکت ام تی ان قوانین بین المللی را نقض کرده است، این شکایت را به دادگاه ایالتی کلمبیا در آمریکا ارائه کرده است.

شرکت ام تی ان با تایید خبر شکایت ترک سل به دادگاه آمریکایی، گفته است که شرکت ترک سل دست کم ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار غرامت خواسته است.

به گزارش تابناک اگر چه هنوز به صورت مشخص اتهاماتی را که ترک سل متوجه شرکت ام تی ان کرده است ، روشن نیست . اما برخی از خبرگزاری ها از دادن رشوه توسط این شرکت برای برنده شدن در مناقصه خبر داده اند و بدین ترتیب پای برخی از مقامات ایرانی را نیز به این پرونده باز کرده اند ست . اتهاماتی که تایید نشده است و تا کنون پایه و اساس حقوقی هم نداشته است .
اما در این میان سه نکته قابل توجه است :

اول ینکه این شرکت ترکیه ای برای اخذ غرامت از رقیب آفریقای جنوبی خود پای مقامات کشورمان را به میان کشیده است که در صورت صحت داشتن طرح این ادعا و اتهام ، مقامات کشورمان لازم است شکایت متقابلی را علیه این شرکت برای اعاده حیثیت مطرح کنند .

دوم اینکه سازمان های نظارتی کشور هم که در جریان این مناقصه بوده اند ، لازم است که برای روشن شدن مطلب و رد کردن ادعاهای شرکت ترک ، مدارک لازم را در این زمینه در صورت اقتضا منتشر کنند .

و سوم اینکه مقامات کشورمان به این شرکت ترک هشدار لازم را بدهند که برای دریافت غرامت و یا سوء استفاده مالی ، این مساله را سیاسی نکرده و سعی نکنند برای تامین منافع خود ، با منافع ملی ایرانیان بازی کنند.

  • ۹۱/۰۱/۱۲

نظرات  (۱)

جالب بود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">