ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ترکیب هیات مدیره مخابرات تغییر می کند

| دوشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۸۷، ۰۹:۵۷ ق.ظ | ۰ نظر

با برگزاری مجمع عمومی شرکت مخابرات ایران ، ترکیب چهار نفره هیات مدیره این شرکت حداقل پنج نفره می شود.

به گزارش خبرنگار موبنا مجمع عمومی شرکت مخابرات ایران قرار است روز سه شنبه 13اسفندماه جاری تشکیل جلسه دهد که مهم ترین موضوعات این جلسه ، انتخاب اعضای جدید هیات مدیره شرکت مخابرات ایران (سهامی عام ) برای مدت دو سال و ابلاغ رسمی اساسنامه جدید شرکت است که در جلسه مورخ 12/05/1387 مجمع عمومی فوق العاده شرکت مخابرات ایران در 56 ماده و 11 تبصره به تصویب رسید.

تعداد اعضای هیات مدیره این شرکت در زمان حاضر چهار نفر هستند که در جلسه مجمع عمومی، این تعداد باید به پنج نفر عضو هیات مدیره و دو نفر به عنوان اعضای علی البدل افزایش یابد و با رای این اعضا یک نفر به عنوان مدیرعامل و یک نفر به عنوان رییس هیات مدیره انتخاب شود.

هم اکنون "صابرفیضی" مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ، "محمد کرم پور" مدیرعامل سابق این شرکت ، "ناصر یوسف پور" مدیرعامل سابق شرکت ارتباطات زیرساخت ، به همراه "وفا غفاریان" رییس هیات مدیره مخابرات و معاون وزیر ارتباطات ، چهار عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران را تشکیل می دهند.

با اجرایی شدن اساسنامه جدید شرکت مخابرات ایران به عنوان شرکت سهامی عام، این شرکت که هنوز 70درصد آن دولتی است ، بر اساس ماده 587 قانون تجارت به عنوان یک شرکت در حال واگذاری به بخش خصوصی، عملا و رسما تغییر ساختار خواهد داد.

به این ترتیب مجمع عمومی شرکت مخابرات ایران در جلسه روز سه شنبه خود باید در مورد رییس هیات مدیره این شرکت نیز تصمیم گیری کند؛ زیرا وفا غفاریان – رییس هیات مدیره این شرکت- که هم اکنون سمت معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را نیز عهده دار است با خصوصی شدن شرکت مخابرات ایران، باید از معاونت وزارت ارتباطات و یا ریاست هیات مدیره شرکت مخابرات ایران کناره گیری کند؛ چرا که از هفته آینده تمامی اختیارات و قدرت وزارت ارتباطات در این شرکت پولساز به هیات مدیره آن که در جلسه مجمع عمومی برای مدت دوسال انتخاب می شوند، تفویض خواهد شد.

شرکت مخابرات ایران در زمان حاضر پس از شرکت نفت ، درآمدزاترین شرکت دولتی محسوب می شود. با انتخاب هیات مدیره جدید و اجرای اساسنامه شرکت مخابرات ایران (سهامی عام) نماینده وزارت امور اقتصادی و دارایی برای نظارت بر حسن اجرای واگذاری 70درصد سهام واگذار نشده این شرکت ، جانشین نماینده وزارت ارتباطات در این شرکت خواهد شد.

تا به امروز 30 درصد سهام شرکت مخابرات ایران واگذار شده ، 20 درصد آن در اختیار دولت باقی خواهد ماند و 50 درصد باقیمانده نیز باید زیر نظر دبیرخانه هیات واگذاری سازمان خصوصی سازی که بعنوان زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی فعالیت می کند ، به بخش خصوصی واگذار شود.

از 30 درصد سهام واگذار شده این شرکت ، 20درصد آن به صورت سهام عدالت ، پنج درصد به کارکنان شرکت و پنج درصد نیز از طریق بورس واگذار شده است.

  • ۸۷/۱۲/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">