ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هیات رقابت ترکیه اعلام کرد واتس اپ آپدیت جدید خود را برای کاربران ترکیه ای اجرا نمی کند. اما این پیام رسان در بیانیه ای خبر را رد و اشاره کرد هنوز تصمیم دارد آپدیت را اجرا کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، سازمان ناظر بر رقابت ترکیه اعلام کرد در پی تحقیقاتی، واتس اپ آپدیت جدید و جنجالی خود را در این کشور اجرا نمی‌کند. براساس این آپدیت، واتس اپ اطلاعات کاربران را با فیس بوک و شرکت‌های زیر مجموعه آن به اشتراک می‌گذارد.

اما این پیام رسان متعلق به فیس بوک اعلام کرد همچنان تصمیم دارد آپدیت را برای کاربران ترکیه‌ای اجرا کند. این امر نشان دهنده سردرگمی رگولاتورها و فیس بوک درباره این آپدیت است که نگرانی‌هایی را میان کاربران نیز ایجاد کرده است.

پس از اعلام آپدیت جدید واتس اپ در اوایل سال میلادی جاری، کاربران ترکیه‌ای این پیام رسان که نگران اشتراک گذاری اطلاعات خصوصی شان بودند، اپ های جایگزین آن مانند پیام رسان داخلیBip را دانلود کردند.

از سوی دیگر با وجود آنکه واتس اپ اعلام کرد محتوای پیام‌ها همچنان رمزگذاری شده باقی می‌ماند اما بسیاری از کاربران ترکیه‌ای تصمیم گرفتند حساب کاربری واتس اپ خود را حذف کنند.

در این میان هیأت رقابت ترکیه تحقیقاتی درباره فیس بوک و واتس اپ را آغاز کرد تا احتمال نقض قانون این کشور و سواستفاده از موقعیت برتر در بازار را بررسی کند.

این سازمان روز گذشته در بیانیه‌ای اشاره کرد واتس اپ آپدیت مذکور را برای هیچیک از کاربران ترکیه‌ای و حتی آن دسته‌ای که با شرایط پیام رسان موافقت کرده‌اند، اجرا نخواهد شد.

اما واتس اپ در بیانیه‌ای نوشت: اکنون موضوع ما اجرا نکردن آپدیت جدید در ترکیه نیست. ما همچنان مشغول بررسی گام‌های بعدی با مقامات هستیم و به ارائه سرویس ارتباطی ایمن و خصوصی برای کاربران متعهد هستیم.

این پیام رسان تاکید کرد آپدیت مذکور قابلیت اشتراک گذاری اطلاعات با فیس بوک را گسترش نمی‌دهد و روی پیام‌های خصوصی افراد با دوستان و خانواده نیز تأثیری ندارد.

این درحالی است که هفته گذشته آلمان نیز به فیس بوک دستور داد پردازش اطلاعات کاربران فیس بوک را متوقف کند.

  • ۰۰/۰۳/۰۱

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">