ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ترک‌‏سل برنده مزایده اپراتور دوم که از این پروژه کنار گذاشته شد برای دریافت خسارت از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شکایت خود را در دادگاه بین‌‏المللی تجاری پاریس مطرح خواهد کرد.

یک مقام آگاه ، در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ، با بیان این مطلب ، اظهار داشت: هیات مدیره ترک‌‏سل هفته گذشته رجوع به دادگاه بین‌‏المللی پاریس را تصویب کرد.

به گفته این منبع ، هیات مدیره شرکت ترک اخذ تصمیم برای شکایت در دادگاه پارس را به دنبال رد درخواست ترک‌‏سل در دادگاه ایران اخذ کرده است.

وی ، افزود: ترک‌‏سل پرونده شکایت خود در پاریس را با میلیاردها دلار خسارت آماده تسلیم به دادگاه تجاری پاریس کرده است.

این مقام آگاه ، خاطرنشان کرد: شعبه سوم مجتمع قضایی شهید بهشتی که مسئولیت رسیدگی به درخواست ترک‌‏سل را به عهده داشت اخیرا شکایت ترک سل را بعد از حدود 7 ماه رد کرده است ، به طوری که قاضی دادگاه به ترک‌‏سل اعلام کرده که پروژه اپراتور دوم فعال شده و نمی‌‏تواند مانع آن شود.

وی ، با بیان این که حکم دادگاه قرار است در این هفته به ترک‌‏سل ابلاغ شود ، یادآور شد: ترک سل حدود شهریور گذشته یعنی سه ماه قبل از عملیاتی شدن اپراتور دوم شکایتی را تسلیم دادگاه ایران کرده و از قاضی درخواست کرده بود که مانع از امضای قرارداد شرکای ایرانی این پروژه با MTN افریقای جنوبی شود.

وی ، افزود: به اعتقاد قاضی جدید این پرونده با توجه به گذشت چندین ماه از اجرایی شدن اپراتور دوم نمی‌‏تواند مانع از آن شود ، لذا درخواست ترک‌‏سل رد شده است.

گفتنی است ؛ صاایران و بنیاد دو شریک داخلی ترک سل در پروژه ایران‌‏سل که هر کدام 15 درصد از سهام ایران سل را در اختیار داشته‌‏اند در تابستان گذشته به دلیل عدم اجرای تعهدات از سوی ترک‌‏سل ، این شرکت را از پروژه حذف و شرکت آفریقای جنوبی را جایگزین او کردند.

لازم به ذکر است ؛ براساس قانون مجلس شورای اسلامی 30 درصد از سهام این اپراتور در اختیار بنیاد و صاایران، 21 درصد به صورت امانی برای مدت سه سال در اختیار بانک ملی و 49 درصد سهام نیز متعلق به شرکت خارجی است.

همچنین ، ایران‌‏سل طبق قانون باید از اوایل تابستان آتی سیم کارت‌‏های 150 هزار تومانی و استاندارد و بدون قطعی مکالمات را روانه بازار ایران کند.

  • ۸۴/۱۲/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">