ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ترین های جشنواره ارزیابی وب گاه های دولتی

| سه شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۸۹، ۰۴:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

شهرداری تهران، بانک ملی و رادیو اینترنتی ایران صدا جایزه ملی وب را در دومین جشنواره ارزیابی وب گاه های دولتی به خود اختصاص دادند.

به گزارش موبنا در دومین جشنواره ارزیابی وب گاههای دولتی ،وب‌گاههای شهرداری تهران، شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه علم و صنعت ایران به ترتیب به عنوان رتبه‌های اول تا سوم بخش "خدمات تعاملی سازمانی" جشنواره اعلام شد؛ همچنین از نظر کمیته جشنواره دراین بخش، وب‌گاه دانشگاه صنعتی امیرکبیر قابل تقدیر شناخته شد.

کمیته علمی و داوران، پس از مطالعه و تدوین شاخصهای ارزیابی دومین دورۀ جشنواره و بر اساس نتایج و تحلیلهای به‌دست آمده ازخوداظهاری مشخصات فنی و ساختاری هر یک از وب‌گاههای شرکت کننده در جشنواره، بررسی میدانی وبگاهها از سوی دو تیم «ارزیابی مقدماتی» و «ارزیابی پیشرفتۀ» وبگاهها،ابزارهای اختصاصی برخط و برون‌خط طراحی شده برای جشنواره و ابزارهای عمومی برخط و برون‌خط ارزیابی وب و تأیید نهایی کمیتۀ ناظران و ریاست جشنواره، اسامی برندگان هر یک از بخشهای اصلی و ویژۀ این دوره از جشنواره را اعلام کرد.

کمیته علمی، وب‌گاههای بانک ملی ایران، شرکت ارتباطات سیار و بانک صنعت و معدن را به ترتیب به عنوان رتبه های اول تا سوم بخش "خدمات تراکنش مالی" جشنواره اعلام کرد. همچنین از نظر این کمیته در این بخش وب‌گاه کمیته امداد امام خمینی (ره) قابل تقدیر شناخته شد.

کمیته علمی، وب‌گاههای سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران (رادیو اینترنتی ایران صدا)، پژوهشگاه علوم وفن‌آوری اطلاعات ایران و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی را به ترتیب به عنوان رتبه های اول تا سوم بخش "خدمات اطلاع‌رسانی" جشنواره اعلام کرد، همچنین از نظر کمیته علمی در این بخش وب‌گاه شهرداری همدان (شهر الکترونیک همدان) قابل تقدیر شناخته شد.

دربخش ویژه وب‌گاه جامع، کمیته علمی، با توجه به شاخص‌های تعیین شده، هیچ وب‌گاهی را شایسته احراز جایزه ویژه این بخش ندانست و با توجه به نتیجه ارزیابی، صرفاً سه وب گاه شهرداری تهران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شهرداری همدان (شهر الکترونیک همدان)، را به عنوان وب گاه‌های قابل تقدیر در این بخش معرفی کرد.

در بخش ویژه امنیت وب‌گاه‌ها نیز کمیته علمی، تنها وب‌گاه بانک ملی ایران را به عنوان رتبه اول " امنیت وب‌گاه‌ها" دومین جشنواره ارزیابی وب‌گاه‌های دولتی اعلام کرد و وب‌گاه بانک صنعت و معدن در این بخش قابل تقدیر شناخته شد.

در بخش ویژه پاسداشت خط و زبان فارسی کمیته علمی، با توجه به شاخص‌های تعیین شده، هیچ وب‌گاهی را شایسته احراز جایزه در این بخش ندانست و با توجه به نتایج ارزیابی، صرفاً سه وب‌گاه صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران (رادیو اینترنتی ایران صدا)، وزارت امور اقتصاد و دارایی و وزارت تعاون را به عنوان وب‌گاه‌های قابل تقدیر در این بخش معرفی کرد.

گفتنی است دومین جشنواره ارزیابی وب گاه های دولتی که 29 تیرماه در سالن همایشهای بین المللی صداوسیما با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد.

  • ۸۹/۰۴/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">