ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آزاده کیاپور – عبارت «یک تله موش بهتر بسازید و دنیا راهی به سمت شما خواهد ساخت»، از قدیمی‌ترین کلیشه‌ها در بازاریابی است. در عصر دیجیتال مدرن، این ضرب‌المثل باید این‌گونه اصلاح شود: «تله موش ارزان‌تر و آسان‌تر بسازید.»

دستیابی به چنین موفقیتی برای سعید شیری‌پور با داستان موفقیت مدرن، Horatio Alger در رویاهای کودکی آغاز شد. ملانی فاین در فوربس، اقدامات این کارآفرین موفق ایرانی را در عرصه تجارت الکترونیک و توسعه پلتفرم EZFunnels بررسی کرده است.

شیری‌پور در سال 1990 در تهران متولد شد و در سن 10 سالگی به همراه پدر و مادرش به آلمان مهاجرت کرد. او که همیشه به برنامه‌نویسی و فناوری علاقه داشت، در رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه فنی کایزرسلاترن در چند صد کیلومتری جنوب غربی فرانکفورت ثبت‌نام کرد. اگرچه او در رشته مهندسی نرم افزار تخصص داشت اما استفاده از این مهارت‌ها، برای هدایت حوزه بازاریابی آنلاین بود که به جاه‌طلبی‌های او دامن زد.

 شیری‌پور با استفاده از پروژه «همیشه سبز»، (یک منبع باز سیستم کتابخانه یکپارچه که به طور گسترده توسط کتابخانه‌های سراسر جهان استفاده می‌شود)، یک سیستم اتوماسیون بازاریابی آنلاین با قابلیت مدیریت لیست ایمیل در سال 2013 منتشر کرد. این سیستم ابتدا در آلمان و سپس در سطح بین‌المللی راه‌اندازی شد.

با این اقدام، جوایز مختلف از جمله بهترین بازاریاب آنلاین در آلمان و موفقیت‌های مشابه در بیش از ده‌ها کشور شامل حال او شد. متعاقبا شرکت شیری‌پور، 50 محصول دیگر را روانه بازار کرد که 10 محصول، بیش از یک میلیون دلار فروش داشت. در نهایت، بیش از 100 هزار مشتری ثبت‌نام کردند و بیش از 50 میلیون فروش حاصل شد. اما علی‌رغم موفقیت و ثروت رو به رشد، او احساس می‌کرد که کوه‌های بزرگ‌تری وجود دارد.

 

  • طراحی چشم‌انداز با الهام از قیف بازاریابی
    به گفته شیری‌پور، تسهیل جمع‌آوری و مدیریت فهرست‌های ایمیل بزرگ، یک موضوع است اما ایجاد یک سیستم همه‌جانبه برای توانمندسازی صاحبان کسب‌وکار بدون مهارت‌های فنی یا بازاریابی برای مقیاس‌بندی یک کسب‌وکار آنلاین موفق، چالش بسیار جالب‌تری بود.

او با الهام از فقدان یک پلتفرم قیف‌گونه، استفاده آسان و مقرون‌به‌صرفه‌، قول داد راه‌حلی با امکانات کامل برای سایر بازار ایجاد کند. بنابراین یک تیم متشکل از 20 توسعه‌دهنده را با سرمایه‌گذاری خود راه‌اندازی کرد.

شرکت‌های مختلف شیری‌پور با پیروی از رویه صنعت فناوری مبنی بر اینکه «دستپخت خود را بخور»، به آزمایش‌کنندگان اولین نسخه‌های بتا و آزمایشی نرم‌افزارهای خود تبدیل شدند.

چشم‌انداز فناوری‌های قیف‌گونه که قبلا حوزه شرکت‌های بزرگ و پرمصرف محصولات بود، طی چند سال گذشته به سرعت تکامل یافته است.

پلتفرم‌های اولیه تجارت الکترونیک به شکل اتوماسیون بازاریابی و راه‌حل‌های CRM ارایه شدند که هر دو از قابلیت‌های بازاریابی دیجیتال برخوردار بودند اما با هزینه بالا، نیاز به مهارت‌های تخصصی قابل توجه داشتند. البته راه‌حل‌های بعدی مانند ClickFunnels  استقرار آسان‌تری ارایه کردند اما عامل هزینه برای شرکت‌های کوچک‌تر، دلهره‌آور باقی ماند. همانند بسیاری از حوزه‌های فناوری، این موضوع که قیف‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر، به‌طور فزاینده‌ خودکارتر و در صورت استفاده صحیح، بسیار موثرتر شوند، اجتناب‌ناپذیر بود.

 

 

  • پلتفرم امیدوارکننده تجارت الکترونیک
    رسیدن به این اهداف و تغییر چهره تجارت الکترونیک، به وسواس شیری‌پور تبدیل شد.

او می‌گوید: «هدف ما اطمینان یافتن از این موضوع بود که این ابزار می‌تواند مردم را در هر کجای دنیا قادر سازد در آزادی مالی و جغرافیایی زندگی کنند.»

هنگامی که او پیشنهاد دستیابی به این اهداف را کامل کرد، نام EZFunnels را انتخاب کرد.

او با خنده می‌گوید: انتخاب این نام، به دلیل سهولت استفاده حتی برای کاربران تازه‌کار، بیانگر هدف ماست.

در سال 2019، چشم‌انداز شیری‌پور به طور کامل محقق شد.

اولین نسخه از پلتفرم EZFunnels با امکانات کامل، آرزوهای او را برای راه‌حل‌های بازاریابی نهایی گردهم آورد. این پلتفرم طی چندین سال گذشته، از جمله تمرکز شدید در دو سال قرنطینه کووید 19، بهبود یافته، اصلاح شده و عملکرد آن گسترش یافته است و شاید به عنوان امیدوارکننده‌ترین پلتفرم تجارت الکترونیک از زمان Shopify  ظاهر شود.

او گفت: «هدف ما به ‌عنوان ارایه‌دهنده راه‌حل‌ها، اطمینان از این موضوع بود که کارآفرینان و سازمان‌ها، با هر اندازه و در هر بخش می‌توانند نتایج بهتری در بازاریابی دیجیتال بدون نیاز به صرف هزینه‌های گزاف برای استخدام متخصصان کسب کنند.»

با توجه به اینکه بازاریابی دیجیتال برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار در قرن 21 ضروری است، چشم‌انداز شیری پور این بود که آن را دموکراتیک کند و در دسترس هرچه بیشتر کارآفرینان قرار دهد. داده‌های صنعت از این دیدگاه پشتیبانی می‌کند. با توجه به رشد انفجاری تجارت الکترونیک، اتخاذ یک مدل درآمد مستقیم به مصرف‌کننده، برای پیشرفت در دنیای رقابتی فزاینده ضروری است.

بر اساس آمارهایeMarketer  و Insider Intelligenc، تنها در سال 2022، تجارت الکترونیک 5.55 تریلیون دلار فروش داشته است.

در حالی که آمازون در 12‌ماهه منتهی به ژوئن سال جاری، 485.902 میلیارد دلار از مجموع آن را ادعا کرد، سهم  عمده فروش دیجیتال به فروشندگان B2B، مانند کسانی که از Shopify استفاده می‌کنند و مقاصد مصرف‌کننده به مصرف‌کننده مانند eBay اختصاص داشت.

جای تعجب نیست که اکثریت قریب به اتفاق کسب‌وکارهایی که در Shopify و eBay می‌فروشند، شرکت‌های کوچک‌تری هستند که به دنبال یکسان‌سازی زمین بازی در برابر رقبای بسیار بزرگ‌تر، با بودجه بهتر هستند.

از 556 هزار و 982 خرده‌فروشی که از  Shopify استفاده می‌کنند، اکثر آنها 1 تا 10 کارمند و 1 تا 10 میلیون دلار درآمد دارند.

 

  • نیاز جهانی، رسانه‌های اجتماعی و خرده‌فروشی آنلاین

به گفته شیری‌پور، این نیاز جهانی است که EZFunnels به‌طور ایده‌آل برآورده می‌کند.

مثلا یک فروشنده در دهلی‌نو آرزوهای مشابهی با یک خرده‌فروش در نیویورک دارد. با توجه به بیش از پنج میلیارد اتصال جهانی از طریق اینترنت، کسانی که ابزارهای بازاریابی مناسبی دارند، قادرند فورا با کسری از هزینه بازاریابی سنتی، به فروش معنادار دست یابند.

او می‌افزاید: اکثر خرده‌فروشان آنلاین کوچک‌تر، به جای سرمایه‌گذاری در کمپین‌های تبلیغاتی، به استفاده از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی عادت کرده‌اند. بنابراین نیاز به یک پلتفرم بازاریابی مقرون‌به‌صرفه که به راحتی، قابل تنظیم و بدون نیاز به کد باشد، مهم است.

شیری‌پور معتقد است میلیون‌ها خرده‌فروش آنلاین با بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، ویدئوهای تیک‌تاک، یوتیوب، گوگل ادوردز و پست‌های اینستاگرام، برای محصولات خود تقاضا ایجاد می‌کنند.

او بر این باور است که فارغ از اینکه از چه پلتفرمی برای فروش استفاده می‌شود، جذب افراد از طریق یک مسیر طراحی‌شده و با دقت صورت می‌گیرد. هنگامی که آنها با EZFunnels زندگی می‌کنند، همگی به روش بصری و آسان برای مدیریت، گردهم می‌‌آیند. وظیفه بهبود این پلتفرم، یک تلاش پایان‌ناپذیر است.

علاوه بر قیف اصلی و ساختن صفحه فرود، قالب‌ها، جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها و عملکرد ذخیره‌سازی ابری در نسخه دوم پلتفرم، این ورژن، مواردی مانند پشتیبانی از وبلاگ‌نویسی، پردازش پرداخت و سایر ویژگی‌ها را نیز شامل می‌شود که همه اینها به‌طور خودکار، آن را در یک حوزه قرار می‌دهد.

  • ۰۱/۱۰/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">