ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تشکیل پرونده برای فعالیت ورزشکاران در فضای مجازی

| چهارشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۸، ۰۲:۳۲ ب.ظ | ۰ نظر

عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه فدراسیون ها مسئول اصلی مسائل فرهنگی هستند، از تشکیل پرونده برای فعالیت ورزشکاران در فضای مجازی خبر داد.
بخش‌هایی از گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر به این شرح است:
 

* همچنان با اتفاقات ناخوشایندی در ورزش مواجه می شویم که نشأت گرفته از عدم رعایت مسائل فرهنگی است. به خصوصاً در صفحات مجازی.

- اتفاقاً یکی از پرونده‌های باز در وزارت ورزش حضور چهره‌های ورزشی در فضای مجازی است. البته این موضوع فقط وجهه منفی دارد و بعضاً وجهه مثبت و کاملاً فرهنگی دارد. در هر صورت اما مدام با نهادهایی مثل شورای امنیت ملی و سایر نهادهای مربوطه نشست داریم تا این موضوع به گونه‌ای مدیریت شود. همه فعالیت ورزشکاران در صفحه مجازی رصد و پیگیری می‌شود. در صورت نیاز به تذکر و برخورد، اقدام لازم انجام می‌شود اما ترجیح ما در وزارتخانه این بوده و هست که مسائل فدراسیون‌ها تا جای ممکن توسط خود فدراسیون‌ها از صفر تا صد مدیریت شود اما اگر ضعف، اهمال و انفعالی مشاهده شود، ما ورود می‌کنیم و مداخله لازم را خواهیم داشت.

 

* چند وقت است که دقیق روی این پرونده کار می‌کنید؟

- بیش از یک سال است که روی این پرونده کار می‌شود. البته از نظر من به جز یکی دو مورد که خیلی حاد بوده، ما مسئله بغرنجی در این زمینه نداشته ایم، حالا ورزشکاری که چهره هم هست ممکن است در صفحات مجازی راجع به مشکلات مردم اظهارنظرهایی کند، به این حضور اشکالی وارد نیست، چون بالاخره ورزشکاران نسبت به مسائل اجتماعی حساسیت دارند و قطعاً اظهارنظرهایشان در جهت کاهش یا رفع مشکلات مردم است. این حق آنهاست و کاملاً با آن موافقیم.

 

* اگر بخواهید مرزبندی کنید، ورزشکاران برای ورود به فضای مجازی در مورد چه موضوعی نباید صحبت کنند؟

- آنچه که احساسات جامعه را جریحه دار می‌کند و مردم را نسبت به جامعه ورزش بدبین می‌کند، خط قرمزی است که خود ورزشکار باید لحاظ کند. این گونه نیست ما حکمی بدهیم. در حوزه فرهنگی من قائل به عملکرد دستوری نیستم. به جای بایدها باید به باورها برسیم و این کار سختی است. اگر بخواهیم با ابلاغ و دستور کار فرهنگی انجام دهیم نمی‌توان کار فرهنگی نام گذاشت.

 

* اما فقط ابلاغ‌ها و دستورها هستند که می‌توانند به صورت جدی مانع از بروز اتفاقات شوند.

- اگر رفتار مغایری وجود دارد باید با قانون، دستورالعمل و ضابطه با آن برخورد و از آن پیشگیری کنیم.

 

* این برخورد چگونه است یا باید چطور باشد؟

- همان طور که گفتم برخوردها باید انضباطی باشد تا به نتیجه برسد اما خیلی رعایت نمی‌شود.

 

* برای این مشکل چاره اندیشی شده است؟

- در کل ورزش ایران مشکل ضعف و نقص چارچوب‌های قوانین را دارد که به جدیت آن را دنبال می‌کنیم.

 

* مثلاً برای همین پرونده حضور ورزشکاران در فضای مجازی که یک سال است بررسی پرونده آن را آغاز کرده اید، به نتیجه‌ای هم رسیده اید؟

- به زودی پیشنهاد تکمیلی راجع به نوع حضور ورزشی ورزشکاران ارائه می‌دهیم. در قرارداد ورزشکاران حرفه‌ای حتی به نوع فعالیت اجتماعی و حضور آنها در فضای مجازی هم اشاره شده است. ما هم باید به این مسئله توجه داشته باشیم تا ورزشکاران نسبت به رفتارهای اجتماعی شأن توجیه شوند.

  • ۹۸/۰۱/۲۱

وزارت ورزش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">