ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تشکیل یک اپراتور اختصاصی برای حوزه‌ IT

| دوشنبه, ۷ تیر ۱۳۸۹، ۰۳:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر

قائم مقام وزیر ارتباطات در فن‌آوری و امور بین‌الملل گفت: پروژه‌ی داشتن یک اپراتور اختصاصی برای حوزه‌ی فن‌آوری اطلاعات در کشور یکی از موضوعات مهمی است که آن را پیگیری می‌کنیم.

دکتر مهدی اخوان بهابادی در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: وزارت ICT در دولت نهم بیش‌تر در توسعه مخابرات و ارتباطات تاکید داشت و چندان خود را متولی فن‌آوری اطلاعات نمی‌دانست و این موضوع کاملا مشهود بود که البته می‌توان گفت در این زمینه هم موفق عمل کردند.

وی افزود: در این زمینه می‌توان به تعداد مشترکان تلفن همراه و ثابت در ابتدای دولت نهم و انتهای این دولت اشاره کرد و میزان پیشرفت آن را مشاهده و مقایسه کرد؛ این افزایش به حدی بود که در حال حاضر در این حوزه‌ها به حد اشباع رسیدیم و می‌توان گفت در حوزه‌ی تلفن ثابت و همراه متقاضی چندانی باقی نمانده که نیاز به سرمایه‌گذاری سنگینی در این حوزه داشته باشد.

قائم مقام وزیر در فن‌آوری و امور بین‌الملل با بیان این که شعار دولت دهم، نخستین دولت الکترونیکی در وزارت ICT بود که وزیر نیز صراحتا چندین بار آن را اعلام کرد، گفت: اولویت ما در وزارتخانه بحث فن‌آوری اطلاعات و امنیت آن و حوزه‌ی فضایی است و به صراحت راجع به حوزه‌ی مخابرات سکوت می‌شود.

اخوان اضافه کرد: یکی از اهداف برنامه‌ی پنجم توسعه ایجاد 10 میلیون پورت پرسرعت در کشور است که البته خط 512 کیلو بیت پرسکند، پورت پرسرعت قلمداد شده ولی فرآیندی که در حال حاضر در وزارتخانه به‌عنوان محوری‌ترین پروژه از نظر حجم، ابعاد و اهمیت دنبال می‌شود این است که ما داخل کشور سعی می‌کنیم اپراتوری را در حوزه IT وارد کنیم.

او ادامه داد: البته این موضوع در مرحله‌ی مقدماتی است و در وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در فاز طراحی است و هنوز تصمیم‌گیری درباره این که این یکی از پروژه‌های قبلی باشد یا به شکل اپراتور چهارم فعالیت کرده و وارد بازار شود، انجام نشده است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تصمیم‌گیری درباره اینکه نحوه ورود به کار چگونه خواهد بود؟ یا مجری این پروژه در بخش خصوصی چه کسی است؟ و موارد و سوالاتی دیگر تا پایان پاییز سال جاری در داخل وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات انجام شود.

  • ۸۹/۰۴/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">