ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

به گزارش ایلنا، وفا غفاریان با اشاره به ابلاغ اساسنامه جدید شرکت مخابرات ایران به عنوان شرکت سهامی عام و ترکیب جدید هیات مدیره آن، اظهار داشت: هیات مدیره جدید شرکت مخابرات ایران در آغازبه کارخود چند اولویت اصلی را دنبال می کند که تطبیق اساسنامه شرکت های زیرمجموعه آن با قانون تجارت و با اساسنامه جدید مخابرات یکی از این اولویت ها است.

وی با تاکید بر اینکه اساسنامه شرکت مخابرات ایران هم با قانون تجارت تطبیق داده شد و هم در هیات واگذاری مطابق قانون به تصویب رسید، ادامه داد: براین اساس آیین نامه‌های معاملات، مالی واستخدامی باید سریع اصلاح شود وبا قانون تجارت تطابق پیدا کند که هیات مدیره تازه مخابرات، آن را در دستور کار خود قرار داده است.

غفاریان تمرکز روی بازده های اقتصادی سرمایه گذاری ها را از دیگر اقدامات شرکت مخابرات ایران (سهامی عام)عنوان کرد وگفت: شرکت مخابرات ایران تا سال گذشته به نوعی شرکت دولتی بود و سهامدار خصوصی نداشت به همین دلیل بیشترتمرکز خود را روی توسعه و خدمت رسانی قرار داده بود، اما در زمان حاضر بیشتر تمرکز این شرکت بر بازده اقتصادی سرمایه ها خواهد بود.

وی اظهارداشت: با اجرایی شدن اساسنامه جدید شرکت مخابرات ایران به عنوان شرکت سهامی عام، این شرکت که هنوز 70درصد آن دولتی است ، بر اساس ماده 587 قانون تجارت به عنوان یک شرکت در حال واگذاری به بخش خصوصی، عملا و رسما باید تغییر ساختار دهد.

همچنین با اجرای اساسنامه شرکت مخابرات ایران (سهامی عام) نماینده وزارت امور اقتصادی و دارایی برای نظارت بر حسن اجرای واگذاری 70درصد سهام واگذار نشده این شرکت (20 درصد آن در اختیار دولت باقی خواهد ماند )، جانشین نماینده وزارت ارتباطات در این شرکت خواهد شد.

گفتنی است، با واگذاری 30 درصد سهام شرکت مخابرات ایران، 50 درصد باقیمانده نیز باید زیر نظر دبیرخانه هیات واگذاری سازمان خصوصی سازی که به‌عنوان زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی فعالیت می کند، به بخش خصوصی واگذار شود.

براساس این گزارش، از 30 درصد سهام واگذار شده این شرکت ، 20درصد آن به صورت سهام عدالت ، پنج درصد به کارکنان شرکت و پنج درصد نیز از طریق بورس واگذار شده است.

لازم به ذکر است، شرکت مخابرات ایران پس از شرکت نفت ، درآمدزاترین شرکت دولتی محسوب می شود.

  • ۸۸/۰۱/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">