ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر پروژه دادگاه الکترونیکی گفت: در سال جاری تعداد دادگاه‌های الکترونیکی از ‪ ۳‬شعبه به ‪ ۷‬شعبه ارتقا یافته است.

" رضا رمضانی" در گفت و گو با خبرنگار حوزه آی تی ایرنا افزود: اول تیرماه سال گذشته سیستم نرم افزاری آیین دادرسی مدنی الکترونیک در مجتع قضایی عدالت در تجریش نصب شده و سه شعبه دادگاه مدنی الکترونیک نیز راه اندازی شد.

وی افزود: در طول پانزده ماه از اول تیرماه ‪ ۸۳‬تا اول شهریور ‪۸۴‬ بیش از هزار و ‪ ۶۰۰‬پرونده دادگاه واقعی به صورت الکترونیک بر پا شد و همچنین نسخه ارتقا سیستم‌ها و نرم افزارهای دادگاه‌های الکترونیک تهیه شده است.

وی یادآور شد: علاوه بر افزایش تعداد شعبه‌های دادگاه‌های الکترونیکی، از مهرماه ‪ ۸۴‬نسخه‌های جدید در دادگاه‌ها نصب شده است.

عضو هیات علمی دانشکده صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: نسخه جدید دادگاه الکترونیکی بسیار پیشرفته تر از نسخه قبلی است و از مزایایی نظیر آسانی کار، پیشرفت بیشتر و سرعت در آموزش قضات و کارکنان برخوردار است.

رمضانی خاطرنشان کرد: علاوه بر این در سال جاری سیستم نرم افزاری دادگاه‌های کیفری نیز راه اندازی شده و اکنون مقدمات گسترش نرم افزار به سایر مجتمع‌های قضایی در حال برنامه ریزی است.

به گفته وی، علاوه بر این سیستم‌های مربوط ارتباط بین دادگاه‌ها و مجتمع‌های قضایی مختلف الکترونیک در حال ایجاد است که بیش از یکسال تا ‪۱۸‬ ماه دیگر پایان می‌یابد.

وی افزود: الکترونیکی کردن، بهره‌وری را به طور چشمگیر بالا برده و سرعت کار را یک و نیم برابر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این کار در کشور در بیش از ‪ ۵‬سال گذشته آغاز شده، گفت: در دادگاه الکترونیکی حتی یک کاغذ نیز مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و دارای یک سیستم مدیریت جریان کاری است که به طور اتوماتیک پرونده پس از انجام کار به کارمند دیگر ارجاع می‌شود.

  • ۸۴/۰۷/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">