ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تعداد کاربران اینترنت پرسرعت (ADSL) در ایران 400 هزار نفر است که به این ترتیب از هر هزار ایرانی شش نفر از اینترنت پرسرعت برخوردارند که این شاخص حدود یک هفتم میانگین جهانی است.

براساس گزارش ایرنا، طبق آخرین آمار بدست آمده از موسسه تحقیقاتی Point Topic، تا پایان سه ماه دوم سال 2009 میلادی ، 289 میلیون و 390 هزار مشترک در دنیا از طریق فناوری DSL (اینترنت پرسرعت)به شبکه دسترسی باند وسیع متصل شده­اند.

با توجه به این آمار، ایران با داشتن یک درصد جمعیت دنیا، باید اکنون بیش از 2 میلیون و 860هزار مشترک اینترنت پرسرعت داشته باشد تا بتواند با میانگین جهانی آمار کاربران اینترنت پر سرعت همگام شود.

براساس آخرین گزارش شرکت فناوری اطلاعات ایران، تعداد کاربران اینترنت پرسرعت در کشورمان 400 هزار مشترک است.

در حالیکه از هر هزار نفر جمعیت دنیا 40 نفر به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند این رقم در ایران شش نفر است.

گفتنی است براساس آمار رسمی منتشر شده از سوی شرکت فناوری اطلاعات، دولت و بخش خصوصی ایران در ارایه اینترنت پرسرعت به کاربران از اهداف برنامه چهارم توسعه عقب هستند.

بخش های خصوصی و دولتی تا این زمان که کمتر از پنج ماه به پایان برنامه چهارم توسعه مانده است فقط توانسته اند بترتیب به 29 و 21 درصد تعهدات خود در زمینه واگذاری پورت پرسرعت عمل کنند.

با وجود مدت زمان کوتاه باقی مانده تا پایان برنامه "صابر فیضی" مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، هفته گذشته در گفت و گو با ایرنا قول داد این شرکت تا پایان سال جاری به تمام تعهد این شرکت که واگذاری 275 هزار پورت پرسرعت است، عمل کند.

  • ۸۸/۰۸/۰۹

نظرات  (۱)

تازه ار میانگین جهانی هم که بزنه بالا بارم سرعتش خیلی خیلی عقبه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">