ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تعیین تکلیف شوراهای عالی به مجمع تشخیص رفت

| سه شنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۸۷، ۰۷:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

با اصرار نمایندگان بر نظر قبلی خود طرح تعیین وضعیت، اصلاح و ادغام شوراهای عالی برای تعیین تکلیف نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد.

به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس به بررسی طرح دو فوریتی تعیین وضعیت، اصلاح و ادغام شوراهای عالی که برای دومین بار مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته و به مجلس اعاده شده بود پرداختند و بر نظر قبلی خود اصرار کردند.

با اصرار نمایندگان به نظر قبلی خود نمایندگان این طرح را برای تعیین تکلیف نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستادند.

غلامعلی حداد عادل رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از آغاز رأی‌گیری برای این طرح در توضیحاتی گفت: دولت تعدادی از شوراها را به استناد مصوبه شورای عالی اداری لغو کرد و این شوراها را در کمیسیون‌ها ادغام کرد و در این باب مباحث دامنه‌داری بین مجلس و دولت بوجود آمد.

وی افزود: مجلس موافق حذف شوراهایی که قانون آنها در مجلس تصوی شده بود نبود و این ماجرا سبب شد در مجلس یک طرح دوفوریتی تصویب شود که این شوراها کار خود را ادامه دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شورای نگهبان به دلیل مغایرت این طرح با اصل 75 قانون اساسی (داشتن بار مالی برای دولت) آن را برای بار دوم به مجلس برگردانده است.

حداد عادل گفت:‌ اگر مجلس بر مصوبه قبلی خود اصرار ورزد این طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام جهت اعلام نظر نهایی ارجاع می‌شود.

وی با بیان اینکه از طرف نمایندگان پیشنهادی درباره اصلاح ایراد شورای نگهبان به هیئت رئیسه نرسیده است این طرح را به رأی گذاشت.

نمایندگان با 158 رأی موافق، 19 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 198 نماینده حاضر بر نظر قبلی خود اصرار کردند و این طرح به مجمع تشخیص مصلحت رفت.

  • ۸۷/۰۱/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">