ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تغییرات تعرفه کالاهای ICT در سال جاری

| يكشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۹، ۰۱:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر

کتاب مقررات صادرات و واردات سال 1389 که به گفته مسوولان سازمان توسعه تجارت، 22 فروردین‌ماه امسال به گمرکات ابلاغ شده بود بالاخره با یک ماه تاخیر روی اینترنت منتشر شد.

فناوران- طبق مقررات صادرات و واردات سال 1389 تعرفه 16 نوع کالای IT نسبت به سال 88 با افزایش مواجه شده است.

بر این اساس تعرفه انواع ماشین‌های خودکار داده‌پردازی به صورت کامل، انواع ماشین‌های خودکار داده‌پردازی بریل گویا ویژه نابینایان، نمایشگر لمسی بریل و جعبه کامپیوتر (کیس) با و بدون منبع تغذیه با 20 درصد افزایش از 50 درصد در سال 88 به 60 درصد افزایش یافته است.

ماشین‌های خودکار داده‌پردازی بریل گویا که مشتمل بر حداقل یک واحد مرکزی پردازش و یک واحد ورود و یک واحد خروج، حتی توأم شده، قرار داده شده در یک محفظه باشد در سال جاری با افزایش 25 درصدی تعرفه نسبت به سال گذشته از 40 درصد به 50 درصد افزایش یافت.

براساس این گزارش اجزا و قطعات غیرالکتریکی و غیرالکترونیکی مصرفی در تجهیزات رایانه (صفحه نمایش، صفحه کلید، چاپگر، جعبه رایانه، موشواره و غیره)، برد کامل مونتاژ شده برای واحدهای ورودی و خروجی رایانه (صفحه نمایش، صفحه کلید، چاپگر، جعبه رایانه، موشواره)، انواع ماشین‌حساب از قبیل ماشین‌حساب الکترونیکی که قادر است بدون منبع نیروی برق خارجی کار کند و ماشین‌های جیبی ضبط، پخش و نمایش داده ها که دارای اعمال محاسبه‌ایU هستند و ماشین‌حساب‌های دارای وسایل چاپ با افزایش تعرفه 33 درصدی نسبت به سال گذشته از 30 درصد به 40 درصد افزایش یافته است.

  • ۸۹/۰۲/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">