ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تفاهم‌نامه‌ بانکداری الکترونیکی‌امضا می‌شود

| چهارشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۰۴:۴۸ ب.ظ | ۰ نظر

دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات گفت: طی هفته آینده تفاهم نامه‌ای در خصوص بانکداری الکترونیکی بین وزیر ارتباطات و وزیر امور اقتصاد و دارایی امضا خواهد شد.
"عبدالمجید ریاضی"امروز (چهارشنبه) طی سخنانی در سمینار میان منطقه‌ای یونسکو، جامعه اطلاعاتی و جوامع معرفتی که همزمان با روز جهانی جامعه اطلاعاتی برگزار شد، افزود: بحث تجارت الکترونیک سال هاست که در کشور مطرح است و بودجه‌های بسیاری برای آن تخصیص داده شده اما هنوز برای مردم ملموس نبوده و هنوز در مورد آن هیچ اطلاعی ندارند، هنر این است که کاربردهای ‪IT‬ رابه مردم برسانیم.
معاون فناوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای اینکه فرهنگ تجارت الکترونیک را توسعه دهیم، طرحی پیشنهاد کرده‌ایم که در آن با کمک آموزش و پرورش ‪ ۵‬میلیون دانش آموز را تبدیل به سپاه آی تی کشور کنیم و برای آنها ‪ ۵‬میلیون ایمیل و حساب اینترنتی واقعی افتتاح شود.
به گفته وی بر اساس این طرح تمام کارهای این دانش آموزان اعم از خرید از تعاونی، بوفه مدرسه و کارهای دیگر از طریق اینترنت انجام می‌شود.
ریاضی افزود: این طرح مورد پذیرش آموزش و پرورش قرار گرفته، باعث می شود دانش آموزان با مفاهیم تجارت الکترونیکی آشنا شوند، در غیر اینصورت با صرف هزینه‌های بسیار در تجارت الکترونیکی و ناآگاهی مردم در این خصوص و ملموس نبودن آن برای آنها، با مشکل مواجه خواهیم بود.
ریاضی افزود: تا پایان برنامه چهارم توسعه ‪ ۳۲‬مورد در راستای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات باید انجام شود که از آن جمله می‌توان به مواردی مانند "‪ ۴۰‬درصد دستگاه‌های دولتی باید دارای سیستم یکپارچه باشند" و "‪ ۱۵‬درصد خدمات دولتی باید به صورت الکترونیکی"، اشاره کرد.
ریاضی گفت: شبکه فیبر نوری کشور به اقصی نقاط عمده مرزی رسیده و تا با برخی کشورها تا ‪ ۵‬نقطه اتصال اینترنت داریم.
وی ادامه داد: رویکرد ما این است که بتوانیم از این فناوری استفاده مطلوب کنیم، ‪ ICT‬زیر ساخت و شعار اصلی برای تحقق شعارهای اصلی دولت نهم است که بستر وسیع برای عدالت گستری است.
وی ادامه داد: برای پیاده‌سازی و بهره وری از ‪ IT‬در کشور سیاست خاصی را در پیش گرفته‌ایم که حرکت از "بالا به پایین" و " از "پایین به بالا" است.
به گفته وی، طرح‌ها و اموری که هزینه‌های بسیاری می‌خواهد جز سیاست از بالا به پایین است که به اجرا گذاشته می‌شود اما حرکت‌هایی نیز از پایین به بالا باید داشته باشیم که ساده و گسترده است.
دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات تصریح کرد: هر پدیده‌ای که بشر به آن دسترسی پیدا می‌کند هم دارای فرصت و هم تهدید است که فناوری اطلاعات از این قاعده مستثنی نیست و باید از مضراتی که ممکن است به جامعه وارد کند، ممانعت کرد.
وی با اشاره به اینکه شعار امسال ‪ ) ITU‬اتحادیه بین‌المللی مخابرات) ارتقا جهانی امنیت رایانه است، تصریح کرد: در مورد فناوری اطلاعات در کشور ما غفلت شده و از ابتدا تنها به مزیت‌های آن پرداخته‌ایم و فرصت‌ها را معرفی کرده‌ایم.

  • ۸۵/۰۲/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">