ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تفاوت قیمت سیم‌کارت دولتی و آزاد از بین می‌رود

| يكشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۸۵، ۰۴:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

رییس هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران گفت: سیاست تک‌نرخی کردن سیم‌کارت را به طور جدی دنبال کرده و به کسانی که قصد سرمایه‌گذاری حرفه‌یی یا خانگی بر روی سیم‌کارت دارند، توصیه می‌کنم این کار را انجام ندهند، زیرا با توجه به سیاست‌های ما ممکن است سودی در این کار نصیب آنان نشود.
به گزارش خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وفا غفاریان که در مراسم قرعه‌کشی تعیین اولویت واگذاری سیم‌کارت‌های ثبت نام شده در بهمن‌ماه سال گذشته، سخن می‌گفت، اظهار داشت: به‌روزرسانی واگذاری تلفن همراه از سیاست‌های مهم ما به‌شمار می‌رود، به‌طوری‌که متقاضیان بتوانند پس از ثبت نام در دوره‌ی کوتاه چندروزه، اشتراک خود را دریافت کنند و در آینده‌ی نزدیک به قرعه‌کشی و در نوبت ماندن نیاز نباشد.
او افزود: در سال ‌٨٤ تلاش خوبی انجام شد؛ به‌طوری‌که حدود ‌٤/٣ میلیون سیم‌کارت طبق زمان‌بندی سال ‌٨٢، واگذار و اپراتور دوم و شرکت ایرانسل راه‌اندازی شدند.
غفاریان با بیان این‌که در سال ‌٨٥، حدود هشت تا ‌١٠ میلیون سیم‌کارت در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: طبق برنامه، واگذاری شش تا هشت میلیون سیم‌کارت برای اپراتور اول، واگذاری حداقل دو میلیون سیم‌کارت برای اپراتور دوم تلفن همراه در نظر گرفته شده و تصور می‌کنیم سیستم تالیا هم بتواند حدود یک میلیون سیم‌کارت توزیع کند.
غفاریان یادآور شد: واگذاری سیم‌کارت‌ها به‌صورت استانی و شهرستانی خواهد بود؛ به این معنا که هر شهرستان و استانی که برنامه‌ی توسعه‌ی ظرفیت خود را زودتر به انجام برساند، طبق برنامه‌ریزی سیم‌کارت‌های آن استان زودتر از اولویت‌های تعیین شده در مراسم قرعه‌کشی واگذار خواهد شد. بدین ترتیب سرنوشت استان‌ها با هم گره زده نشده است.
او افزود: توزیع سیم‌کارت‌های قرعه‌کشی شده، بلافاصله از اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد شد و در سه ماهه‌ی اول سال ‌٨٦ به پایان می‌رسد.
رییس هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران ادامه داد: طبق پیش بینی‌ برای متقاضیانی که سیم‌کارت خود را پس از اسفند ‌٨٥، دریافت کنند، پاداشی به‌عنوان پاداش مشارکت در سرمایه‌گذاری که تقریبا از نظر میزان مبلغ معادل سود بانک است، محاسبه و تقدیم می‌شود.
غفاریان با بیان این که افراد ‌١٥ روز پس از قرعه‌کشی و تا یک ماه پیش از تاریخ اعلام واگذاری می‌توانند برای استرداد فیش خود با مراجعه به محلی که ثبت نام کرده‌اند، اقدام کنند، تصریح کرد: با تکمیل فرم‌های استراد کلیه‌ی وجوه ثبت نام قابل دریافت است و هیچ وجهی بابت ثبت نام و استرداد کسر نخواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم اواسط امسال ثبت نام سیم‌کارت‌های اپراتور دوم را هم اعلام کنیم تا گام اساسی دیگری در راستای تحقق سیاست به روز رسانی و رسیدن به برنامه‌ی واگذاری هشت تا ‌١٠ میلیون سیم‌کارت برداشته شود.
او با بیان این که سیاست تک‌نرخی کردن سیم کارت به‌طور جدی دنبال می‌شود، گفت: سرمایه‌گذاری، واسطه‌گری و داد و ستد در بازار سیم‌کارت را کاری اصولی ندانسته و سیاست‌هایی در راستای از بین رفتن تفاوت قیمت میان بازار آزاد و نرخ دولتی داریم.
غفاریان تصریح کرد: طبق آخرین آمار از سیم‌کارت‌های سال ‌٨٢ که به قصد خرید و فروش ثبت نام شده است، حدود یک میلیون و ‌٢٠٠ هزار سیم کارت به فروش نرفته و بلا استفاده باقی مانده است.
او افزود: اقداماتی که در سال ‌٨٤ انجام گرفت، به میزان قابل ملاحظه‌ای قیمت‌ها را در بازار آزاد کاهش داد، اقدامات دیگری در دست داریم تا همین روند در سال ‌٨٥ نیز ادامه یابد.
به‌گزارش ایسنا، طبق اعلام، امسال برای کسانی که بیش از یک مورد ثبت نام کرده‌اند، در نحوه‌ی دریافت سیم‌کارت‌ها محدودیت زمانی در نظر گرفته نشده است.

  • ۸۵/۰۱/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">