ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تقاضا برای تمدید مهلت مزایده اپراتور سوم

| يكشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۸۷، ۰۲:۰۰ ب.ظ | ۰ نظر

در شرایطی که اخباری مبنی بر انصراف برخی شرکت‌های خارجی خریدار اسناد مزایده‌ی اپراتور سوم تلفن همراه از حضور در این مزایده به گوش می‌رسد، عضو هیات عامل کنسرسیوم بزرگ مخابرات کشور معتقد است: باید برای طرف ایرانی شرکت‌کننده در مزایده‌ی اپراتور سوم تلفن همراه شرایط حداقلی کمی و کیفی تعریف می‌شد تا اپراتورهای خارجی نتوانند خواسته‌های خود را به شرکت‌های ضعیفی که امکان دارد به‌عنوان همکار انتخاب شوند تحمیل کنند.
فرامرز رستگار در گفت‌وگو با (ایسنا) درباره‌ی چگونگی شرکت کنسرسیوم در مزایده‌ی اپراتور سوم تلفن همراه اظهار کرد: شرایط برای طرف‌های ایرانی و اپراتور خارجی تبعیض‌آمیز است و این موضوع باعث شده که تاکنون بین دو طرف توافق چشمگیری انجام نشود.

وی با بیان این که شرایط ذکر شده برای اپراتورهای خارجی شرکت‌کننده در مزایده اپراتور سوم، دست بالا را به آن‌ها می‌دهد اضافه کرد: طبق اسناد مزایده یک اپراتور خارجی می‌تواند با هر شرکت داخلی با هر سطح از فعالیت کمی، کیفی و قابلیت مالی قرارداد همکاری امضا کند؛ این موضوع باعث شده تا اپراتورهای خارجی در مذاکره با طرف‌های ایرانی رفتار بدی در پیش بگیرند و از موضع بالا رفتار کنند زیرا به هر حال طرف ایرانی نیازمند امضای آن‌هاست.

عضو هیات عامل کنسرسیوم بزرگ مخابرات کشور گفت: تعریف نکردن یک شرایط حداقلی کمی و کیفی برای طرف ایرانی باعث می‌شود اپراتور خارجی دنبال یک همکار ضعیف در ایران بگردد تا بتواند شرایط خود را تحمیل کند، این در حالیست که طرف ایرانی با هر سطحی از قدرت نیازمند امضای یک اپراتور خارجی است.

رستگار تصریح کرد: این موضوع را چندی پیش در قالب نامه‌ای از سوی کنسرسیوم به مقامات وزارت ICT هم گوشزد کردیم اما نه تنها تغییری در این روند مشاهده نشد بلکه با اعلام اینکه اپراتورهای خارجی می‌توانند با ثبت یک شرکت در ایران به عنوان طرف ایرانی هم در مزایده شرکت کنند اوضاع بیش‌تر به نفع طرف خارجی تغییر کرد.

وی اضافه کرد: بنابراین یک اپراتور خارجی می‌تواند صرفا با ثبت یک شرکت در ایران به‌عنوان طرف ایرانی هم در مزایده شرکت کند و تا 90 درصد از سهام اپراتور سوم را در اختیار بگیرد؛ این موضوع دور زدن قانون و ناقض این اصل است که طرف ایرانی باید 51 درصد از سهام اپراتور سوم را در اختیار داشته باشد.

او درباره‌ی احتمال انصراف کنسرسیوم از شرکت در مزایده‌ی اپراتور سوم تلفن همراه گفت: کنسرسیوم انصراف نمی‌دهد اما زیر بار تحمیل از سوی طرف‌های خارجی هم نخواهد رفت بنابراین امکان دارد بدون امضای یک اپراتور خارجی در مزایده شرکت کنیم و حرفمان هم این است که طرف ایرانی دارای توانایی فنی، پشتیبانی و مالی کافی برای اپراتور سوم است.

این کارشناس گفت: کنسرسیوم بزرگ مخابرات کشور برای جلوگیری از هرگونه عجله در امضای قراردادها بین طرف ایرانی و خارجی و تحمیل‌ها احتمالی، تقاضای تمدید مدت مزایده را دارد.

به گزارش ایسنا کنسرسیوم بزرگ مخابرات کشور متشکل از 52 شرکت داخلی با امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مختلف است که اوایل امسال برای شرکت در مزایده اپراتور سوم تلفن همراه تشکیل شد.

پیش از این زمان تحویل مدارک ارزیابی تا تاریخ 27آبان‌ماه 87 و زمان اعلام نتیجه ارزیابی اولیه و تحویل متن کامل پروانه تا دوم آذرماه تمدید شده بود؛ همچنین زمان تحویل پاکت‌های الف، ب و ج تا تاریخ 16 آذرماه تمدید و پاکت‌های الف و ب در تاریخ 17 آذرماه بازگشایی خواهد شد.

  • ۸۷/۰۸/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">